گزارشی از آخرین وضعیت امیرسالار داودی در سومین سال حبس

دوشنبه, 6ام بهمن, 1399
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا –  امیرسالار داودی، وکیل دادگستری محبوس در زندان اوین سومین سال از دوران محکومیت خود را بدون مرخصی در این زندان سپری می کند. این وکیل زندانی در تاریخ ۲۹ آبان‌ماه ۹۷ بازدشت و در خرداد ۹۸ بر اساس حکم دادگاه انقلاب تهران به ۳۰ سال حبس تعزیری و ۱۱۱ ضربه شلاق محکوم و این حکم در مرحله تجدید نظر عینا تائید شد. با استناد به ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی ۱۵ سال حبس در خصوص او قابل اجرا خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امیرسالار داودی، وکیل دادگستری سومین سال از دوران محکومیت خود را همچنان محروم از مرخصی در زندان اوین سپری می کند.

امیرسالار داودی با وجود گذشت ۲۶ ماه از مدت حبس بدون اعطای مرخصی، کماکان در بند ۸ سالن ۸ زندان اوین به سر می برد.

آقای داودی در تاریخ ۲۹ آبان‌ماه ۹۷، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از تفهیم اتهام به زندان اوین منتقل شد. مامورین پیش از بازداشت دفتر کار و منزل وی را مورد تفتیش قرار داده‌ و تعدادی از پرونده‌ها و وسایل شخصی وی را نیز ضبط کردند.

طناز کلاهچیان، وکیل دادگستری و همسر امیرسالار داودی نیز مدتی پس از بازداشت وی، به اتهام تبلیغ علیه نظام به شعبه دوم بازپرسی دادسرای اوین احضار و مورد بازجویی قرار گرفت.

در تاریخ ۲۷ فروردین ۱۳۹۸، وحید مشگانی فراهانی وکیل مدافع امیر سالار داودی، در ارتباط با اتهامات نسبت داده شده به وی گفت: “حدود ۸ تا ۹ اتهام به ایشان نسبت داده شده است. از جمله تشکیل گروه برای براندازی نظام، همکاری با دول متخاصم، تبلیغ علیه نظام، نشر اکاذیب، توهین به مقامات و رهبری و چند اتهام دیگر که دو پرونده به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی ارجاع شده است”.

این وکیل دادگستری زندانی در تاریخ ۱۱ خرداد ۹۸، بر اساس حکمی که توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران علیه وی صادر شد به ۳۰ سال حبس تعزیری و ۱۱۱ ضربه شلاق محکوم شد که از این میزان، مجازات اشد یعنی ۱۵ سال حبس قابل اجرا خواهد بود. این محکومیت مردادماه  همان سال عینا تایید شد.

آقای داوودی در تاریخ ۱۳ خردادماه ۹۸، پس از گذشت ۱۹۰ روز از زمان بازداشت، از بازداشتگاه حفاظت قوه قضاییه به بند عمومی زندان اوین منتقل شد. وی در محل بازداشت موقت شرایط دشواری بخصوص از بابت تماس با دنیای بیرون و ارتباط با خانواده متحمل شده است.

آقای داودی از تاریخ ۲۰ بهمن ماه ۹۸ در اعتراض به عدم اعطای مرخصی دست به اعتصاب غذا زد و در تاریخ ۳۰ بهمن ماه ۹۸، با درخواست شماری از وکلای دادگستری پس از یازده روز به اعتصاب خود پایان داد.

این وکیل دادگستری تاکنون وکالت بسیاری از پرونده‌های زندانیان و متهمین سیاسی از جمله سهیل عربی و سعید شیرزاد را بر عهده داشته است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.