اطلاعات تازه در مورد هسته تروریستی جمهوری اسلامی در اروپا؛ عضوگیری یک شاعر مخالف رژیم

جمعه, 17ام بهمن, 1399
اندازه قلم متن

terror2_020421.jpg

العربیه، به اسناد جدیدی درباره هسته ایران دست یافته که پنج‌شنبه ۴ فوریه در دادگاه انتورپ بلژیک به اتهام تروریسم محاکمه خواهد شد که برای صدور حکم علیه اسدالله اسدی دیپلمات ایرانی، رهبر هسته و اعضای آن و کسانی که متهم به انجام عملیات تروریستی در اروپا در قالب تلاش برای منفجرکردن کنفرانس «سازمان مجاهدین خلق ایران» در نزدیکی پاریس در ژوئن ۲۰۱۸، تشکیل جلسه خواهد داد.

اسدی به همراه دیگر سه متهم دیگر یعنی «امیر سعدونی» و «نسیمه نعامی» مقیم بلژیک، حاملان بمب به داخل سالن کنفرانس و همچنین «مهرداد عارفانی» که نظارت بر عملیات را بر عهده داشت، محاکمه می‌شوند.

اسناد به‌دست‌ آمده نشان داد که مهرداد عارفانی هوادار سازمان مجاهدین خلق و زندانی سابق در ایران که توسط پلیس فرانسه در ۳۰ ژوئن ۲۰۱۸ در منطقه ویلپنت در محل کنفرانس دستگیر و سپس در ۲۰ ژوئیه ۲۰۱۸ به پلیس بلژیک تحویل داده شد، توسط نیروهای اطلاعاتی ایران استخدام شده و عهده‌دار مأموریت نظارت و پیگیری تحرکات مجاهدین خلق بود.

مهرداد عارفانی (۵۷ ساله)، به عنوان نویسنده و شاعر سکولار پیشرو در فرانسه شناخته شده بود و در همان زمان، به عنوان یکی از هواداران سازمان «مجاهدین خلق» معرفی و در برخی از فعالیت‌های این سازمان، شرکت کرد.

شعر عارفانی در دیوانش، بحث‌برانگیز است زیرا برخی از این اشعار پیرامون ذات خداوندی است که میزان بهره‌برداری سرویس‌های اطلاعاتی ایران از عوامل مختلف از هر طیف و نحله فکری را برای انجام اقدامات تروریستی خود، برجسته ساخت.

1.jpg
ناظر بر اجرای عملیات

***

العربیه.نت به اسناد مربوط به نقش عارفانی در اقدام برای عملیات ناموفق دست یافت که نشان داد او هنگام اجرای عملیات در ایستگاه اتوبوس در ویلپنت، محل برگزاری کنفرانس حضور داشت که قرار بود او نظارت بر آن بر عهده داشته باشد و با اسدی در مورد جزئیات اجرایی، پیام رد و بدل کرده بود.

اسدی با نام مستعار «دانیل» که در ۱ ژوئیه ۲۰۲۰ در آلمان دستگیر شد، همان تلفن «نوکیا ۱۰۵» را داشت که عرفانی از آن استفاده می‌کرد و او را «ا. هود» خطاب می‌کرد. این دو تلفن فقط حاوی پیام‌های رمزگذاری شده‌ای بودند که در مورد این عملیات میان اسدی و عارفانی رد و بدل شده بودند.

عارفانی در دادگاه خود، هرگونه ارتباط با اسدی را انکار کرد و در شهادت خود گفت که تلفن متعلق به «برادرش» است، اما پلیس و دادستانی کل، کلیه جزئیات تحرکاتش، تلفنی را که در اختیار داشت، شماره سیم‌کارت و پیام‌های رد و بدل شده را فاش ساخت.

پلیس فرانسه همچنین یک تلفن نوع «الکاتل» را مصادره کرد که هنگام بازرسی از خانه عارفانی به دست آمده و برای تماس با اسدالله اسدی از طریق شماره تلفن اتریشی او استفاده می‌شد.

2.jpg
پیشینه عارفانی

***

براساس اطلاعات العربیه.نت، مهرداد عارفانی در اوایل دهه هشتاد قرن گذشته به اتهام هواداری سازمان مجاهدین خلق، در شهر تنکابن دستگیر شد.

عارفانی در سال ۲۰۰۰ به بلژیک آمد و به گروه‌های مدافع سازمان «مجاهدین خلق» پیوست، اما طبق آنچه منابع این سازمان به العربیه.نت گفتند، او فعالیت‌ها و تحرکات اعضا و هواداران سازمان را رصد می‌کرد.

عارفانی سمینارهای ادبی، شب‌های شعر و نقد برگزار کرد و با گروه‌های مختلف سیاسی و فرهنگی ایرانی در خارج از کشور، ارتباط برقرار کرد و خود را به عنوان مخالفی مارکسیست معرفی و در فعالیت‌های سازمان در بلژیک، اتریش و بریتانیا شرکت کرد.

او همچنین از طریق انجمن «اس او اس ایران» مستقر در وین به عنوان مدافع حقوق‌بشر و مخالف رژیم و نماینده آن در بلژیک فعال بود اما مرتباً به اتریش سفر می‌کرد تا با اسدی در سفارت ایران و تحت پوشش انجمن، ارتباط برقرار کند.

عارفانی در دادگاه گفت: من نویسنده و شاعر هستم و پنج کتاب نوشته و کتابی هم به زبان فرانسه دارم تحت نام «بلک ورک» که از طرف انتشارات «آرماتان» نشر شده که در ضدیت با تروریسم و افراط گرایی مذهبی است.

3.jpg
عارفانی در آلبانی
***

عارفانی در سال ۲۰۱۷ پس از انتقال سازمان مجاهدین از عراق توسط سازمان ملل از سال ۲۰۱۶ به آلبانی، مقر جدید سازمان سفر کرد. او به عنوان یکی از هواداران سازمان در برنامه‌ها شرکت می‌کرد، اما در واقع و طبق گفته منابع سازمان، در حال رصد مکان و فعالیت‌های آن و گزارش به دستگاه اطلاعاتی ایران بود

«کمیته امنیت و مبارزه با تروریسم» شورای ملی مقاومت ایران در ۱۰ ژوئیه ۲۰۱۸، بازوی سیاسی سازمان «مجاهدین خلق» طی نامه‌ای رسمی، شعبه تحقیقات دادگاه پاریس را در جریان قرار داد که متعاقباً، حکم استرداد عارفانی به بلژیک صادرشد.

4.jpg
توطئه مبتنی بر اطلاعات عارفانی
***

دادستان فدرال بلژیک در ۳ دسامبر اظهار داشت که طرح بمب‌گذاری بر اساس اطلاعاتی تنظیم شد که توسط عارفانی ارائه شده بود و تدارک این عملیات بدون کمک اطلاعاتی او، امکان‌پذیر نبود.

دادستان عمومی بلژیک همچنین در دادگاه اظهار داشت: «ما نتیجه گرفتیم که نقش مهرداد عارفانی، نظارت بر کار امیر سعدونی و نسیمه نعامی، زوج عامل عملیات بود.

در جریان دادگاه، عارفانی ادعا کرد که هیچ رابطه‌ای با اسدی ندارد اما امیر سعدونی با عصبانیت فریاد کشید و گفت که عارفانی دروغ می‌گوید زیرا به چشم خود دیده بود که او در سلول زندان با اسدی صحبت می‌کند و از او می‌خواهد، هرگونه ارتباط میان آنها را انکار کند و تلفن را از او گرفت.

امیر سعدونی هنگام بازجویی اعتراف کرد که عارفانی قرار بود دو روز پس از عملیات به ترکیه سفر کند و بلیط هواپیما داشت و از آنجا به ایران رفت.

5.jpg
پیدا شدن دستگاه‌های جاسوسی
***

شایان ذکر است که جهات ذی‌ربط در بازرسی از منزل مهرداد عارفانی، چندین کامپیوتر، جلیقه ضد گلوله، سه سی دی، بیش از ۱۰ قلم و یک سیم‌کارت، بسیاری از دوربین‌های نظارتی و لوازم آنها و مبلغ ۱۵۰۰ یورو پول نقد و یک قلم دارای قابلیت ضبط صدا و عینکی که می‌توانست از آنها عکس برداری و ضبط کند، به دست آوردند که تحقیقات نشان داد برای اهداف جاسوسی بوده ‌است.

این اسناد همچنین نشان داد که از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۸، بیش از ۲۰ هزار یورو علاوه بر ۲۸۴۰۹ یورو پول نقد، به حساب عارفانی واریز شده‌ است در حالی که او ادعا می‌کرد که پناهنده‌ای بدون منبع مالی است و فقط از مزایای پناهندگی ارتزاق می‌کند.

از: گویا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.