دیدار دایه شریفه با فعالان مدنی، مادران داغ‌دار و خانواده زندانی‌های محبوس

چهارشنبه, 13ام اسفند, 1399
اندازه قلم متن
هاوری یوسفی

دیدار «دایه شریفه»، مادر «رامین‌حسین‌پناهی»، زندانی کُرد با پدر و مادر «مصطفی کریم‌بیگی»، از کشته شدگان دی ماه ۱۳۸۸ و نرگس محمدی، فعال حقوق بشری و برخی از فعالان مدنی

دایه شریفه در کنار شهناز اکملی، مادر کریم‌بیگی با عکس فرزندانشان

دایه شریفه و نرگس محمدی با تصویری از رامین حسین پناهی که پس از اعدام هیچگاه جنازه او را به خانواده اش تحویل ندادند

دایه شریفه به همراه محمد کریم‌بیگی  شهناز اکملی، پدر و مادر مصطفی کریم‌بیگی، از کشته شدگان اعتراضات دی ماه ۱۳۸۸

دایه شریفه به همراه مادر سعید زینالی که نام او در فهرست ناپدیدشدگان قهری ثبت شده است

دایه شریفه در دیدار با حشمت الله طبرزدی، روزنامه نگار و فعال و زندانی سیاسی سابق

دایه شریفه و ملاقات با خانواده «محمد نوری‌زاد»، فعال مدنی و زندانی محبوس در زندان اوین

«دایه شریفه»، مادر «رامین‌حسین‌پناهی»، زندانی کُرد که به همراه «زانیار و لقمان مرادی» در ١٧شهریور١٣٩٧ اعدام‌ شد، به دیدار برخی از مادارن ‌داغ‌دیده، فعالان مدنی و خانواده‌ زندانیان سیاسی محبوس در زندان رفت.

رامین که کوچک‌ترین فرزند دایه شریفه بوده، به اتهام عضویت در حزب کومله و شورش مسلحانه علیه جمهوری اسلامی ایران، به اعدام محکوم شد. خانواده حسین‌پناهی و برادرش امجد، بارها تاکید کردند که رامین مسلح نبوده و تنها برای دیدار با مادرش به ایران آمده بوده است؛ بااین‌حال پیگیری‌های فعالان حقوق بشر و خانواده حسین‌پناهی جواب نداد و او بدون اطلاع به خانواده و وکیلش اعدام شد. حالا مادر او «شرافت زرینی» که در کردستان به دایه شریفه معروف است؛ بعد از اعدام فرزندش، علیه اعدام فعالیت می‌کند. با فعالان مدنی دیدار و با مادران داغ‌دار و خانواده زندانیان سیاسی همدردی می‌کند. 

یک منبع نزدیک به خانواده حسین‌پناهی به «ایران‌وایر» گفت که دایه شریفه هفته گذشته در سفر چند روزه خود به تهران، به دیدار «نرگس محمدی»، فعال حقوق بشر و زندانی سابق، «حشمت‌الله طبرزدی»، روزنامه‌نگار و فعال سیاسی و برخی از مادران داغ‌دار از جمله «شهناز اکملی»، مادر «مصطفی کریم‌بیگی»، از کشته‌شدگان اعتراضات دی‌ماه١٣٨٨، «اکرم نقابدار»، مادر «سعید زینالی»، که پس از حمله به کوی دانشگاه در سال ۱۳۷۸ در منزلش بازداشت و سپس ناپدید شد، رفته است. دایه شریفه در این دیدارها از مبارزه فعالان مدنی و مادران داغدار برای دادخواهی پشتیبانی و حمایت کرده است.

او همچنین با خانواده «محمد نوری‌زاد» فعال مدنی محبوس در زندان دیدار کرده است.

به گفته این منبع دایه شریفه به خانواده این زندانی محبوس گفته: «زمانی که رامین را از من گرفتند، محمد نوری‌زاد در کنار ما بود؛ او تنها نیست.»

دایه شریفه یکی از افرادی است که برای بخشش کسانی که حکم اعدام دارند، تلاش فراوانی می‌کند. تلاش‌هایش تا کنون هم بی‌ثمر نبوده و تاکنون چندین نفر با تلاش‌های او و دیگر فعالان کُرد، از اعدام رهایی یافته‌اند.

از: ایران وایر 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.