عربستان خواستار مقابله جامعه جهانی با جمهوری اسلامی شد

چهارشنبه, 20ام اسفند, 1399
اندازه قلم متن

شورای وزیران عربستان سعودی از جامعه جهانی خواست که در قبال اقدامات جمهوری اسلامی مسئولانه عمل کند

عربستان جمهوری اسلامی را به حمایت مالی و نظامی از حوثی‌ها متهم می‌کند- عکس از خبرگزاری رسمی عربستان

شورای وزیران عربستان سعودی، در جلسه امروز خود با محکوم کردن آنچه آن را مداخله جمهوری اسلامی ایران در امور داخلی کشورهای عربی منطقه خواند، از جامعه جهانی خواست که در قبال اقدامات جمهوری اسلامی مسئولانه عمل کند.

شورای وزیران عربستان سعودی، در این جلسه، با تاکید بر تهدیدات جمهوری اسلامی علیه امنیت و صلح جهانی، خواستار برخورد جامعه جهانی با حکومت ایران شد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان سعودی، جلسه امروز شورای وزیران عربستان سعودی، به صورت ویدیویی و به ریاست ملک سلمان پادشاه عربستان برگزار شد.

شورای وزیران عربستان سعودی، با اشاره به نامه نمایندگی دائم عربستان در سازمان ملل متحد به شورای امنیت، در باره حملات اخیر حوثی‌ها، از جامعه جهانی خواست «به وظیفه‌ خود در برابر اقدامات نظامی شورشیان تروریست حوثی وابسته به رژیم ایران علیه غیرنظامیان و مناطق غیرنظامی عربستان عمل کند.»

شورای وزیران عربستان سعودی، در جلسه خود همچنین راه‌های مقابله با دخالت‌های جمهوری اسلامی در امور داخلی کشورهای عربی منطقه بررسی کرد.

نزدیک به پنج سال است که جمهوری اسلامی و عربستان سعودی روابط دیپلماتیک ندارند. روابط دو کشور پس از حمله به سفارت عربستان در تهران قطع شد.

عربستان سعودی، جمهوری اسلامی را به حمایت مالی و نظامی از حوثی‌ها متهم می‌کند و می‌گوید که این گروه با استفاده از تسلیحات ایرانی به اهداف غیرنظامی در عربستان حمله می‌کند.

از: ایندیپندنت


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.