ابراز نگرانی خانواده آتنا دائمی از اقامت طولانی او در قرنطینه زندان

چهارشنبه, 18ام فروردین, 1400
اندازه قلم متن

اثر شاهرخ حیدری

اثر شاهرخ حیدری

با گذشت بیش از ۲۰ روز از تبعید آتنا دائمی به زندان لاکان رشت، او همچنان در قرنطینه این زندان نگهداری می‌شود. این اقامت طولانی باعث نگرانی خانواده او شده است.

حسین دائمی، پدر آتنا دائمی، از وضعیت این زندانی سیاسی ابراز نگرانی کرده و در توییتر خود نوشته است: «موضوع ورودی‌های جدید به قرنطینه زندانی که بیست روز آتنای من در آنجا نگه داشته شده باعث نگرانی من و خانواده‌ام شده.»

آقای دائمی در توییت دیگری پرسیده است: «در تاریخ ۲۷ اسفند ۹۹ دخترم را از زندان اوین به زندان لاکان رشت تبعید کردند؛ بیست روز از تبعید آتنای من گذشته وهنوز دخترم در قرنطینه هست، چرا؟»

آتنا دائمی، فعال مدنی که از سال ۱۳۹۵ در زندان اوین به سر می‌برد، روز سه‌شنبه، ۲۶ اسفندماه، به زندان لاکان رشت تبعید شد.

انسیه دائمی، خواهر او، در همان زمان خبر داد که این زندانی سیاسی را «با پابند و دستبند» به زندان لاکان رشت تبعید کرده و تماس تلفنی او را قطع کرده و وسایل شخصی‌اش را نیز تحویل نگرفته‌اند.

آتنا دائمی از سال ۹۵ در حال گذراندن دوران محکومیت پنج ساله خود‌ بدون یک روز مرخصی در زندان اوین بود. او تیرماه سال گذشته در پرونده‌ای دیگر به دو سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد که یک سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق برای این زندانی مدنی قابل اجرا است.

در این پرونده که با شکایت وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه علیه این فعال مدنی زندانی گشوده شد، خانم دائمی از سوی شعبه ۲۴ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمدرضا عموزاد، بابت اتهام «تبلیغ علیه نظام» به یک سال حبس و به اتهام «اخلال در نظم زندان» به یک سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد.

در هفته‌های منتهی به نوروز روند تبعید و انتقال زندانیان سیاسی و مدنی در ایران شدت گرفته بود.

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.