بازداشت دست‌کم ۲۲ نفر از خانواده‌های جانباختگان اعتراضات خیابانی ایران در اصفهان

چهارشنبه, 18ام فروردین, 1400
اندازه قلم متن

استان‌وایر– روز چهارشنبه ۱۸ فروردین سال ۱۴۰۰، نیروهای امنیتی در اصفهان با متوقف کردن اتوبوس حامل خانواده برخی کشته‌شدگان اعتراضات خیابانی سال‌های اخیر ایران، دست کم ۲۲ نفر از آن‌ها را بازداشت کردند.

خبرگزاری حقوق بشری هرانا نوشته است که این افراد هنگام بازگشت از آرامگاه سردار اسعد بختیاری، از مشروطه‌خواهان ایرانی، بازداشت و به زندان اصفهان منتقل شده‌اند.

منوچهر بختیاری و ناهید شیربیشه، پدر و مادر پویا بختیاری از کشته‌شدگان آبان ۹۸ در کرج، سکینه احمدی، مادر ابراهیم کتابدار از دیگر کشته‌شدگان آبان ۹۸ و حوریه فرج‌زاده طارانی، خواهر شهرام فرج‌زاده از کشته شدگان اعتراضات دی ۸۸ در تهران از جمله این بازداشت شدگان هستند.

هرانا نوشته است که  سکینه احمدی، مادر ابراهیم کتابدار، در جریان این رخداد از حال رفته است، با این وجود تا زمان تنظیم این گزارش نیروهای امنیتی برای انتقال وی به مراکز درمانی اقدامی نکرده‌اند.

مسیح علی‌نژاد نیز فایل‌های صوتی و ویدیویی از بازداشت‌شدگان منتشر کرده که در حین بازداشت خود با او تماس گرفته و ماجرا را توضیح می‌دهند.

آن‌طور که خانم علی‌نژاد نوشته، بازداشت‌شدگان در آرامگاه سردار اسعد بختیاری، شعار «نه به ایران فروشی» و «نه به جمهوری اسلامی» سر دادند.

مونا شیربیشه، پوران ناظمی، مهرداد بختیاری، کامبیز نوروز زاده، اشکان شیرپیشه، آرین شیربیشه، حمیده کتابدار، جواد لعل محمدی، هاشم امینی، ایران الله یاری، محمد کریمی، مهیار ظفرمهر و دخترش، یاشار تبریزی به همراه دو دخترش و مادر وحید نامور به همراه دخترش دیگر بازداشت شدگان این رویداد هستند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.