برگزاری سه تجمع اعتراضی توسط معلمان و کارگران

چهارشنبه, 25ام فروردین, 1400
اندازه قلم متن


۱

خبرگزاری هرانا :

معلمان تازه استخدام، برای دومین روز متوالی مقابل مجلس شورای اسلامی


 امروز سه شنبه ۲۴ فروردین‌ماه، شماری از معلمان تازه استخدام برای دومین روز متوالی در مقابل مجلس شورای اسلامی در تهران، جمعی از کارگران پیمانی اپراتورآب و فاضلاب اهواز در مقابل ساختمان استانداری خوزستان و گروهی از کارگران نی بر شرکت هفت تپه در محل کار خود، در تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از فرارو، امروز سه شنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۰، شماری از معلمان تازه استخدام، برای دومین روز متوالی مقابل مجلس شورای اسلامی در تهران تجمع کردند.

بر اساس این گزارش، تجمع این معلمان در اعتراض به حقوق پایین ۳ میلیون تومان و عدم برخورداری از قانون رتبه‌بندی معلمان صورت گرفته است.

در تجمع روز گذشته این معلمان ضمن رونمایی از بنرهای اعتراضی، شعارهایی از قبیل “حقوق ما دو میلیون، خط فقر ده میلیون” ، شعار هر معلم مرگ بر استثمار” و “زحمت چند برابر، حقوق نابرابر” سر دادند.

به گفته این معلمان دولت با استخدام حدود ۴۰۰ هزار معلم جوان طی ۳ سال اخیر برای کاهش بار مالی به جای افزایش متناسب حقوق آن‌ها به جیره‌بندی آن روی آورده است.

آن‌ها می‌گویند سند تحول بنیادین بر رتبه بندی معلمان بر مبنای شایسته سالاری تاکید دارد اما لایحه دولت فقط جیره‎‌بندی حقوق بر مبنای سابقه بندی است.

تجمع کارگران آب و فاضلاب اهواز

به گزارش ایلنا، امروز سه‌شنبه ۲۴ فروردین ماه ۱۴۰۰، جمعی از کارگران پیمانی اپراتور آب و فاضلاب اهواز در اعتراض به پرداخت نشدن مطالبات مزدی و عیدی کامل خود، مقابل ساختمان استانداری خوزستان تجمع کردند.

این کارگران گفتند: مطالبات حدود هزار نفر از کارگران اپراتور شبکه آب و فاضلاب اهواز سه ماه به تاخیر افتاده و به دلیل پرداخت نشدن کامل عیدی ما بارها از مسئولان استانی درخواست پیگیری مطالباتمان را کرده‌ایم.

آن‌ها افزودند: تاکنون به مشکل ما رسیدگی نشده و در سال‌های اخیر دریافت منظم حقوق و عیدی کامل به دل‌مان مانده است.

یکی از کارگران معترض گفت: جدا از معوقات مزدی در زمینه پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی نیز اداره آبفا در حق ما کوتاهی کرده است. سوابق بیمه‌ای ما به دلیل پرداخت نشدن به موقع حق بیمه به تامین اجتماعی دچار مشکل شده است. در عین حال سالهاست که پوشش بیمه تکمیلی نداریم و برای تامین نیازهای درمانی خود و خانواده هایمان با مراجعه به مراکز آزاد متحمل هزینه‌های هنگفتی بایت ویزیت و هزینه دارو و سایر خدمات می‌شویم.

طبق اظهارت وی، از دیگر مشکلات کارگران پیمانکاری آبفای اهواز با ۱۰ تا ۱۵ سال سابقه کار، ادغام با کارگران آب و فاضلاب روستایی است که وضعیت کارگران هر دو طرف را نامشخص کرده است.

این کارگر به نمایندگی از همکاران خود گفت: بدون شک قبول چنین شرایطی از روی ناچاری است و کماکان شرمنده زن و فرزندان خود هستیم.

تجمع کارگران هفت تپه

به گزارش سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه، امروز سه‌شنبه ۲۴ فروردین ماه ۱۴۰۰، کارگران نی بر شرکت هفت تپه ضمن اعتصاب، در محل کار خود تجمع کردند.

بر اساس این گزارش، کارگران نسبت به خرابی و توقف فعالیت بخشی از کارخانه و عدم حمل نیشکر به آن مکان، معترض هستند.

گزارش تصویری از تجمع اعتراض آمیز کارگران نیشکر هفت تپه 



به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.