کتاب «جامعه مدنی و کرونا» رونمایی می‌شود

چهارشنبه, 25ام فروردین, 1400
اندازه قلم متن


نیای‌اقتصاد : کتاب «جامعه مدنی و کرونا» نوشته سعید مدنی قهفرخی منتشر شد. این کتاب در پنج فصل تدوین شده و هر فصل به بخش‌های مختلفی تقسیم می‌شود و ابعاد مختلفی از این بلای جهانی را مورد بررسی قرار می‌دهد. تعاریف، تجارب جوامع مدنی در همه‌گیری‌ها و دنیاگیری‌ها، مشارکت جامعه مدنی برای مقابله با اپیدمی و پاندمی، موانع و چالش‌های مشارکت جامعه مدنی و توصیه‌ها، بخش‌های مختلف این کتاب را شکل می‌دهند.
سعید مدنی‌قهفرخی، نویسنده این کتاب سال‌ها به آموزش و پژوهش در زمینه مسائل اجتماعی مشغول بوده و مقالات و کتاب‌های زیادی منتشر کرده است.

این نویسنده در مقدمه این کتاب که در پشت جلد کتاب نیز آمده، نوشته است: دنیاگیری ویروس کرونا، جامعه مدنی را در اغلب جوامع با چالش‌های اساسی مواجه و فعالیت آنها را مختل کرده است. اما از سوی دیگر، صورت‌های جدیدی از بسیج مدنی را هم پدید آورده است و کنشگران جامعه مدنی در بسیاری کشورها، اعم از مردم‌سالار و غیرمردم‌سالار، قابلیت خود را در چالش با این دنیاگیری، به اشکال مختلف نشان داد‌ه‌اند. آنها خلأهای دولت‌ها را پر می‌کنند تا خدمات ضروری برسانند، اطلاعات درباره ویروس منتشر کنند و از گروه‌های در حاشیه و آسیب‌دیده محافظت می‌کنند. در برخی مناطق، این موسسات با مشاغل و مراجع عمومی برای حمایت از جماعت‌های محلی نیازمند به کمک اقتصادی و مشارکت هستند. همچنین ائتلاف‌هایی تازه برای پاسخ خواستن از دولت‌های خاطی یا سرسخت ایجاد می‌کنند.

کتاب «جامعه مدنی و کرونا، تجربه جهانی» در ۲۵۶ صفحه وتیراژ ۷۷۰ نسخه و با قیمت ۵۵ هزار تومان توسط بنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه منتشر شده است.

واکاوی تاثیر کرونا بر جامعه مدنی در یک کتاب


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.