احضار فرزانه انصاری‌فر خواهر یکی از جان‌باختگان اعتراضات آبان ۹۸ در بهبهان به دادگاه

پنجشنبه, 9ام اردیبهشت, 1400
اندازه قلم متن


استان‌وایر- یک منبع مطلع از احضار مجدد فرزانه انصاری‌فر خواهر فرزاد انصاری‌فر یکی از جان‌باختگان اعتراضات آبان‌ماه ۱۳۹۸ به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بهبهان خبر داد.

بنا بر احضاریه ای که تصویرش در اختیار ایران وایر قرار گرفته است خانم انصاری‌فر باید تا روز شنبه ۱۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ خود را به شعبه ۳ دادسرای عمومی و انقلاب بهبهان معرفی کند.

بنا بر متن احضاریه که توسط «روح‌الله زندی» قاضی شعبه ۳ دادسرای عمومی و انقلاب بهبهان صادر شده است عدم حضور خانم انصاری‌فر در این تاریخ منجر به بازداشت او خواهد شد.

منبع مطلعی که با ایران وایر گفتگو کرده است می‌گوید خانم انصاری فر در تاریخ چهارشنبه اول اردیبهشت سال جاری نیز به اداره اطلاعات شهرستان بهبهان احضار شده است. این منبع مطلع می‌گوید: « در این جلسه در اداره اطلاعات از خانم انصاری فر خواسته شده متعهد شوند که بیش از این پیگیر دادخواهی برای برادرشان نباشند. ایشان تعهدی امضا نکردند و حالا احضاریه کتبی برای ایشان آمده است.»

اتهامات درج شده در این ابلاغیه « توهین به رهبری، اجتماع و تبانی برای برهم زدن نظم عمومی و اقدام علیه امنیت ملی» عنوان شده است.

این منبع آگاه می‌گوید: « برای فرزانه به خاطر تجمع اعتراضی که پیشتر در تیرماه ۱۳۹۹ برگزار شد و همچنین پیوستن ایشان به کمپین نه به جمهوری پرونده تشکیل شده است. به نظر می‌رسد ممانعت ایشان از پذیرفتن تعهدی مبنی بر دست برداشتن از دادخواهی خون برادرشان موجب شده پرونده را به جریان بیاندازند.»

پنج‌شنبه بیست و ششم تیر ۱۳۹۹ در بهبهان و درجریان یک تجمع اعتراضی شبانه دستکم سی نفر از شهروندان این شهر بازداشت شدند .

فرزانه انصاری‌فر نیز شامگاه پنج‌شنبه هم‌زمان با تجمع معترضان در بهبهان، بازداشت شده بود.

فرزاد انصاری‌فر جوان کارگری بود که در جریان اعتراضات سراسری آبان ۱۳۹۸ در ایران در شهر بهبهان از ناحیه سر هدف شلیک گلوله نیروهای امنیتی و انتظامی قرار گرفت و در دم جان باخت.

خانواده انصاری‌فر از همان ابتدا نسبت به کشته‌شدن فرزندشان اقدام به اطلاع رسانی کردند و همین امر موجب افزایش فشار بر نزدیکان و وابستگان او شود.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.