دستکم ۷ تجمع اعتراضی برگزار شد

سه شنبه, 4ام خرداد, 1400
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – امروز دوشنبه ۳ خردادماه، شماری از کارکنان وزارت نفت در مقابل ساختمان این وزارتخانه در تهران، جمعی از رانندگان خودروهای دیزلی مشهد همراه با خودروهای خود در مقابل شهرداری این شهر، تعدادی از کارگران حراست و نگهداری خط ۵ قطار شهری تهران در محل کار خود، تنی چند از کارکنان بازنشسته ایران‌ ایر در مقابل ساختمان هواپیمایی این شرکت در تهران، جمعی از اعضای هئیت علمی دانشگاه آزاد تبریز و اهواز در شهرهای خود و شماری از بازنشستگان بهداشت و درمان در مقابل ساختمان سازمان برنامه و بودجه واقع در تهران در تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایلنا، امروز دوشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۰، جمعی از رانندگان خودروهای دیزلی مشهد همراه با خودروهای خود در مقابل شهرداری این شهر تجمع کردند.

بر اساس این گزارش، رانندگان ناوگان دیزلی مشهد در اعتراض به قانون منع تردد، سهمیه گازوئیل و سهمیه لاستیک درنظر گرفته شده مقابل شهرداری مشهد در بلوار نخریسی تجمع و خودروها خود را در کنار بلوار پارک کردند.

به گفته رانندگان، آنها می‌توانند از ساعت ۹ شب تا ۱۰ صبح در خیابان‌ها تردد کنند، وضع چنین قانونی باعث شده است تا منابع درآمدی آنها کاهش یابد. همچنین تردد در طول شب و تخلیه بار با اعتراض ساکنان مجاور محل تخلیه در این ساعات همراه است. کارفرمایان و کارگران نیز تمایلی به اشتغال در این ساعات را ندارند. تمامی دوربین‌های سطح شهر، رفت و آمد خودروها را ثبت می‌کنند و اگر در ساعات تعیین شده رفت و آمد نکنند با جریمه سنگین روبرو می‌شوند. این در حالی است که برای تخلیه بار حدود ۱۳۰ تا ۱۵۰ هزار تومان دریافت می‌کنند.

آنها گفتند: قیمت لاستیک‌های موجود در سایت با مبلغ ۶ میلیون تومان به فروش می‌رسد که به هیچ وجه منطقی نیست و تفاوتی با بازار آزاد ندارد. سهیمه گازوئیل نیز پاسخگوی مصرف ماهانه نیست.

تجمع کارگران خط ۵ قطار شهری تهران

به گزارش ایلنا، امروز دوشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۰، شماری از کارگران حراست و نگهداری خط ۵ قطار شهری تهران در محل کار خود دست به تجمع زدند.

بر اساس این گزارش این کارگران، به دلیل معوقات مزدی، کار در بخش‌نگهداری و حراست را متوقف کرده‌اند.

کارگران با اشاره به بی‌توجهی کارفرمای شرکت پیمانکاری تراورس در پرداخت مطالبات خود گفتند: حدود ۲۰۰ نفر هستیم که با پرداخت نشدن حقوقمان دچار مشکلات معیشتی شده‌ایم و درخواست کارگران در تجمع امروز تسریع در پرداخت حداقل بخشی از معوقات مزدی است.

این کارگران گفتند: اعتراض صنفی امروز خود را در حالی برپا کرده‌ایم که قرار بود کارفرما بخشی از مطالباتمان را در هفته جاری پرداخت کند.

به گفته یکی از کارگران معترض؛ بیش از صد و پنجاه کارگر در خط متروی ۵ تهران – کرج فعالیت دارند که از این تعداد ۹۰ نفر در واحد انتظامات و ۸۰ نفر هم در بخش نگهداری خط ۵ متروی تهران تحت مسئولیت یک شرکت پیمانکاری مشغول به کار هستند اما حدود چهار ماه حقوق و چندین ماه حق بیمه پرداخت نشده طلبکارند.

کارگران معترض در خاتمه تصریح کردند: بخش دیگری از نگرانی ما مربوط به اضافه کاری‌ها است. اکثر کارگران با وجود آنکه ماهانه بیش از ۶۰ تا ۷۰ ساعت اضافه کاری انجام می‌دهند اما کارفرمای شرکت پیمانکاری یک سوم آن را به کارگران می‌پردازد.

تجمع کارکنان بازنشسته ایران‌ ایر در تهران

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز دوشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۰، جمعی از کارکنان بازنشسته ایران‌ ایر در مقابل ساختمان هواپیمایی این شرکت در تهران تجمع کردند.

بر اساس این گزارش، تجمع این کارکنان به دلیل عدم رسیدگی به مطالبات آنها صورت گرفته است.

 

تجمع کارکنان وزرات نفت در تهران

به گزارش ایلنا، امروز دوشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۰، شماری از شاغلان وزارت نفت در مقابل ساختمان این وزارتخانه در تهران تجمع کردند.

بر اساس این گزارش، تجمع این کارکنان در اعتراض به اجرا نشدن ابلاغیه‌های مرتبط با وضعیت رفاهی آنها صورت گرفته است.

تجمع اعضای هئیت علمی دانشگاه آزاد در اهواز و تبریز

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز دوشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۰، جمعی از اعضای هئیت علمی دانشگاه آزاد در دو شهر تبریز و اهواز تجمع کردند.

بر اساس این گزارش، این افراد نسبت به بخشنامه‌های جدید در خصوص هئیت علمی و اساتید این دانشگاه‌ها اعتراض دارند.

تجمع بازنشستگان بهداشت و درمان در تهران

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز دوشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۰، شماری از بازنشستگان بهداشت و درمان در مقابل ساختمان سازمان برنامه و بودجه واقع در تهران تجمع کردند.

بنابر این گزارش، بازنشستگان بهداشت و درمان خواستار همسان سازی حقوق‌ها و تحقق دیگر مطالبات خود هستند.

بازنشستگان معترض، ضمن رونمایی از بنرهایی اعتراضی، شعارهایی از قبیل “کشتی بازنشسته، دیگر به گل نشسته ” و “فقط کف خیابان، به دست میاد حقمان” سر دادند.

 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.