دستکم ۱۲ تجمع اعتراضی برگزار شد

پنجشنبه, 6ام خرداد, 1400
اندازه قلم متن


هرانا
چهارشنبه ۵ خردادماه، شماری از کارکنان رسمی صنعت نفت در محوطه شرکت نفت فلات قاره مناطق بهرگان و لاوان خلیج فارس و دستکم در ۸ شهر از جمله در اهواز مقابل درب شماره ۳ مجموعه مناطق نفت خیز جنوب، در گچساران در محوطه شرکت ملی نفت این شهرستان، در آبادان در محوطه شرکت پالایش نفت، در عسلویه مقابل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی، در تهران مقابل ساختمان مجلس، در ماهشهر مقابل ساختمان مدیریت سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی و در بوشهر در سکوی مجتمع دریایی ابوذر، جمعی از کارکنان عملیاتی صنعت نفت در حمایت از تجمع کارکنان رسمی نفت در محل کار خود واقع در شرکت نفت و گاز پارس بوشهر، تنی چند از کارکنان آبفای روستایی خوزستان در مقابل ساختمان استانداری و همچنین گروهی از مشاوران حفاظت فنی و خدمات ایمنی در مقابل ساختمان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی واقع در تهران، در تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز چهارشنبه ۵ خردادماه ۱۴۰۰، شماری از کارکنان رسمی صنعت نفت در محوطه شرکت نفت فلات قاره مناطق بهرگان و لاوان خلیج فارس و دستکم در ۸ شهر از جمله در اهواز مقابل درب شماره ۳ مجموعه مناطق نفت خیز جنوب، در گچساران در محوطه شرکت ملی نفت این شهرستان، در آبادان در محوطه شرکت پالایش نفت، در عسلویه مقابل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی، در تهران مقابل ساختمان مجلس، در ماهشهر مقابل ساختمان مدیریت سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی و در بوشهر واقع در سکوی مجتمع دریایی ابوذر، تجمعات اعتراضی برپا کردند.

کارکنان رسمی صنعت نفت اهم مطالبات خود را “اجرای صحیح و کامل ماده ۱۰ و پرداخت معوقات، رفع محدودیت تعدیل مدرک کارمندان و رفع مشکل انتقالی کارکنان شرکت‌های واگذار شده، اجرای صحیح و کامل ماده ۱۱۲ مناطق مرزی و عملیاتی، تقویت سازمان بهداشت و درمان نفت، بازبینی نرخ هزینه های پزشکی و بهروز رسانی تجهیزات” عنوان کردند.

 

 

 

تجمع کارکنان عملیاتی صنعت نفت در بوشهر

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز چهارشنبه ۵ خردادماه ۱۴۰۰، جمعی از کارکنان عملیاتی صنعت نفت در حمایت از تجمع کارکنان رسمی صنعت نفت در محل کار خود واقع در شرکت نفت و گاز پارس بوشهر، دست به تجمع اعتراضی زدند.

تجمع کارکنان آبفای روستایی خوزستان

به گزارش ایلنا، امروز چهارشنبه ۵ خردادماه ۱۴۰۰، تعدادی از کارکنان آبفای روستایی خوزستان، در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات مزدی و بیمه ای خود، در مقابل ساختمان استانداری، دست به تجمع زدند.

بر اساس این گزارش، بیمه کارکنان آبفای روستایی خوزستان به مدت سه سال است که پرداخت نشده و  همچنین حقوق سه ماه اخیر خود را نیز دریافت نکرده اند.

این شهروندان “رفع تبعیض بین پرسنل آبفا روستایی و شهری” را از دیگر مطالبات خود عنوان کردند.

کارکنان شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان روز گذشته نیز در مقابل ساختمان شرکت آبفای این استان، دست به تجمع اعتراضی زده بودند.

تجمع مشاوران حفاظت فنی و خدمات ایمنی

به گزارش کارگر نیوز، امروز چهارشنبه ۵ خرداد ۱۴۰۰، گروهی از مشاوران حفاظت فنی و خدمات ایمنی، در مقابل ساختمان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی واقع در تهران، تجمع اعتراضی برگزار کردند.

شهروندان معترض اهم مطالبات خود را “لغو فراخوان صدور پروانه فعالیت بدون در نظر گرفتن وضعیت مشاوران قبلی” عنوان کردند.

آنها گفتند: “آیین نامه جدید به وضعیت گروه‌های قبلی که پیشتر از وزارت کار پروانه دریافت کرده بودند، توجهی نشان نمی‌دهد. این وضعیت امکان حضور جامعه مشاوران را در محیط‌های کار که مستعد بروز حوادث متعدد هستند، تضعیف می‌کند”.

مشاوران حاضر در این تجمع عنوان کردند: “در هفته‌های گذشته حوادث متعددی در محیط‌های صنعتی اتفاق افتاده است که قاعدتا باید سیر افزایشی آن‌ها را کنترل کرد”.

درخواست مشاوران حفاظت فنی و خدمات ایمنی از وزیر کار این است که زمینه صدور پروانه برای آن‌ها را فراهم کند؛ در غیر این صورت ۲ هزار مشاور با عدم تمدید پروانه خود بیکار می‌شوند.

نمایشگر ویدیو
 
 

به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.