حسین هاشمی، زندانی اعتراضات آبان اعتصاب غذا کرد

چهارشنبه, 12ام خرداد, 1400
اندازه قلم متن

 


استان‌وایر- حسین هاشمی، از بازداشت شدگان اعتراضات آبان سال ۱۳۹۸ در زندان تهران بزرگ دست به اعتصاب غذا زد.

وبسایت حقوق بشری هرانا، روز سه‌شنبه ۱۱ خرداد این خبر را اعلام کرد و نوشت که آقای هاشمی در اعتراض به انتقال اجباری به بند زندانیان متهم به جرایم خشن اعتصاب غذای تر و خشک کرده است.

هرانا گزارش کرده که که انتقال حسین هاشمی  در پی مشاجره کلامی او با الیاسی، دادیار ناظر دادسرای اوین صورت گرفته است. این مقام زندان اوین پیش‌تر تهدید کرده بود که حسین هاشمی به مکانی منتقل خواهد شد که از کارش پشیمان شود.

حسین هاشمی در روز اول خرداد امسال نیز با انتشار نامه‌ای سرگشاده وضعیت وخیم بازداشت شدگان اعتراضات آبان ۱۳۹۸ در زندان تهران بزرگ را توضیح داده بود.

او در این نامه نوشته بود: «جوانانی که به بنزین لیتری سه هزار تومان معترض بودند حالا باید آب خوردن خود را با لیتری پنج هزار تومان تامین کنند.»

این زندانی با اشاره به پیدا شدن و در دسترس بودن انواع مواد مخدر در زندان تهران بزرگ گفته بود: « در زندان تهران بزرگ انواع مواد مخدر مثل آب خوردن پیدا می‌شود اما دریغ از سرویس بهداشتی مناسب، دریغ از یک سیستم گرمایشی سرمایشی مناسب، دریغ از یک بوته یک گل و حتی یک شاخه درخت.»

حسین هاشمی همچنین به مشکلات روانی و ذهنی برخی افراد بازداشت شده در این زندان اشاره کرده و نوشته بود: «زندگی‌هایی که پس از آبان ۹۸ به طور کلی از هم پاشید، کم نیستند» به گفته او بسیاری از افراد بازداشت شده که در این زندان محکومیت خود را سپری می‌کنند به قرص‌های آرامبخش و در نهایت مواد مخدر آلوده شده‌اند.

حسین هاشمی  در اعتراض‌های آبان‌ماه بازداشت و به اتهاماتی مانند «اخلال در نظم و آسایش عمومی» و «اهانت به مقدسات» به پنج سال زندان، ۷۴ ضربه شلاق، رونویسی از کتاب‌های «سه دقیقه در قیامت» نوشته محسن قرائتی و «۵۳ سال عصر پهلوی به روایت دربار» و همچنین شست‌وشوی مردگان در بهشت زهرا به مدت یک ماه محکوم شد.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.