هشدار جان معصومه عسکری در زندان در خطر است

چهارشنبه, 19ام خرداد, 1400
اندازه قلم متن

در حالی که تنها چند روز از جان باختن ساسان نیک‌نفس، فعال مدنی، در زندان فشافویه به دلیل عدم رسیدگی پزشکی می‌گذرد، ایران اینترنشنال مطلع شده که معصومه عسکری، معلم بازنشسته هم با وخامت وضع جسمی در معرض خطر مشابه قرار دارد.

علی شریف‌زاده،‌ وکیل دادگستری، در همین زمینه به ایران‌اینترنشنال گفت با وجود توصیه پزشکی قانونی برای خروج چهارماهه معصومه عسکری از زندان، مسئولان قضایی از مرخصی و خروج او ممانعت می‌کنند.

این زندانی سیاسی که صاحب یک پسر۱۶ ساله است، به پنج سال حبس محکوم شده و دوران محکومیت خود را در زندان اوین می‌گذراند.

به گفته شریف‌زاده که وکالت ساسان نیک‌نفس را نیز بر عهده داشت، جان عسکری به صورت قطعی در خطر قرار دارد.

این وکیل دادگستری اشاره کرد که این خطر جدی از سوی مددکار زندان هم در دادسرا با «ضجه و فریاد» هشدار داده شده،‌ اما مسئولان زندان به آن توجهی نمی‌کنند.

او افزود خانم عسکری از بیماری اعصاب و روان و اختلال دو قطبی رنج می‌برد.

سابقه هشدار درباره وضعیت عسکری

پیش از این هم سال گذشته پایگاه‌های خبری حقوق بشری گزارش داده بودند که عسکری با وجود عدم توانایی حرکتی و استفاده او از واکر در زندان محبوس بوده و از حق استفاده از آزادی مشروط و درمان قطعی هم محروم مانده است.

در آذرماه ۹۹ یک منبع مطلع به وب‌سایت حقوق بشر در ایران گفته بود وضعیت عسکری «بسیار وخیم» بوده و او با لاغری مفرط مواجه شده است.

بر اساس برخی گزارش‌ها، ‌او یک بار سال گذشته به مرخصی استعلاجی اعزام شده بود، اما دوم  آذر مجددا بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.

اتهام این زندانی که در اعتراضات مردادماه سال ۱۳۹۷ بازداشت شده بود،«اجتماع و تبانی به قصد بر هم زدن امنیت کشور» است. 

به گزارش وب‌سایت حقوق بشر در ایران، عسکری برای دومین بار در آذر ۹۷ به دست نیروهای امنیتی در تهران بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.

حکم پنج سال زندان او را قاضی محمد مقیسه صادر کرده است.
ایران اینترنشنال


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.