اختلاف میان اصلاح‌طلبان درباره شرکت در انتخابات ایران و رای به همتی

سه شنبه, 25ام خرداد, 1400
اندازه قلم متن

مهدی کروبی، از رهبران جنبش سبز – تصویر آرشیوی DR

سه روز مانده به انتخابات ریاست جمهوری در ایران، هنوز احزاب و چهره‌های اصلاح‌طلب در این کشور به نتیجه واحدی نرسیده‌اند. در حالی که جبهه اصلاحات ایران اعلام کرده در انتخابات ریاست جمهوری کاندیدایی ندارد، مهدی کروبی، دبیرکل پیشین حزب اعتماد ملی، از احزاب اصلاح‌طلب، از عبدالناصر همتی حمایت کرده است.

آذر منصوری سخنگوی جبهه اصلاحات ایران، روز سه‌شنبه از آخرین جلسه مجمع عمومی جبهه اصلاحات ایران که تا ساعت ۱ بامداد به طول انجامید، خبر داد.

وی گفت: در جلسه مجمع عمومی جبهه اصلاحات ایران مورخ ۲۴خرداد ماه موضوع تغییر موضع قبلی جبهه اصلاحات مبنی بر نداشتن نامزد در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ مطرح و به رای گذاشته شد و در نتیجه آن تغییری در موضع پیشین جبهه رای نیاورد.

 گفته می شود در این جلسه قرار بود امکان حمایت از همتی و مهرعلیزاده به عنوان کاندیدای اصلاح‌طلب انتخابات ریاست جمهوری پیش‌رو بررسی شود، اما از ۴۶عضو مجمع عمومی جبهه اصلاحات، حدنصاب دوسوم آرا که ۳۱رای بود برای هیچ یک از دو کاندیدای اصلاح‌طلب حاصل نشد.

همزمان، حسین کروبی در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین تایید کرد که پدرش مهدی کروبی در انتخابات امسال شرکت می‌کند و به عبدالناصر همتی رای خواهد داد.

حسین کروبی به نقل از پدرش مهدی کروبی گفت: «نظر به شناختی که از سال‌های گذشته از آقای همتی در بخش اقتصادی و اجرایی دارم و توان ایشان را در اداره کشور می‌دانم رای من به آقای همتی خواهد بود و بعد از انتخابات دلایل خود را جهت شرکت در انتخابات خواهم گفت.»

حسین کروبی همچنین تاکید کرد: «آقای کروبی از عملکرد آقای عبدالناصر همتی در جریان مناظرات انتخاباتی و دفاع ایشان از جمهوریت و نهاد ریاست‌جمهوری قدردانی و همچنین تاکید کرد که با توجه اهمیت صندوق رای به عنوان تنها محل تجلی اراده ملت برای تعیین سرنوشت کشور در شرایط کنونی، نباید صحنه انتخابات را ترک کرد.»

این در حالی است که میرحسین موسوی دیگر نامزد معترض به انتخابات دوازده سال پیش که همچنان در حصر خانگی است، انتخابات را تحریم کرده است.

محمد خاتمی رئیس پیشین جمهوری اسلامی خواستار شرکت در انتخابات شده، اما از نامزدی حمایت نکرده است.

در این شرایط، عبدالناصر همتی نیز از محسن مهرعلیزاده خواسته تا با کناره‌گیری از انتخابات، به او «کمک» کند.

همتی درباره حمایت اصلاح‌طلبان نیز گفت: «خیلی خوشحال می‌شوم که جبهه اصلاحات هم به من کمک کند. به تدریج افراد بزرگی از جناح اصلاح طلب هم دارند از من حمایت می‌کنند.»

بر اساس نظرسنجی‌هایی که در داخل ایران صورت گرفته، میزان مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری ایران کم است و ابراهیم رئیسی رئیس کنونی قوه قضاییه پیروز آن خواهد بود.

 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.