دکتر انتحاری به خط زد، اقتصاد خورد به جدول!!

جمعه, 8ام شهریور, 1392
اندازه قلم متن

bikari

نمی دانیم هشت و نیم میلیون جویای کار در کشور که اکثرا جوان هستند، چه حسی به او دارند، وقتی که از مدیریت جهانی می گفت؛ وقتی جوگیر می شد و می گفت، انتحاری به خط می زنم!

البته اگر ما از رهبری اجازه داشتیم، می گفتیم، این قهرمان که نامش در هیچ جبهه ای ثبت نبود، چرا به خط زد؟.. دبیر شورای نگهبان می گفت سخنانش را باید در کتب درسی بیاورند و رئیس خبرگان حاضر بود تمام عباداتش را بدهد که ثواب یک سخنرانی اش را بگیرد. او ۸ سال قهرمان گروهی بود که حرفهای پنهانشان را از زبان او می زدند

“آینده”، سرویس سیاست: سید حمید موسوی در یادداشتی نوشت: یک زلزله بزرگ در حد زلزله های ژاپن حداکثر ۲۰ میلیارد دلار هزینه دارد . اما زلزله احمدی نژاد حداقل چندصد میلیارد دلار به خاطر سوء مدیریت به کشور لطمه وارد کرده است.

نمی دانیم هشت و نیم میلیون جویای کار در کشور که اکثرا جوان هستند، چه حسی به او دارند، وقتی که از مدیریت جهانی می گفت؛ وقتی جوگیر می شد و می گفت، انتحاری به خط می زنم!

تمام هشت سالی که گذشت، کسی را یارای مقابله با او نبود. نه در مناظره، نه در آمار و نه در فعال بودن. دبیر شورای نگهبان می گفت سخنانش را باید در کتابهای درسی بیاورند و رئیس خبرگان حاضر بود تمام عباداتش را بدهد که ثواب یک سخنرانی با دعای فرج او را معامله کند.

حالا قهرمان سابق نه همچون آرمسترانگ است که برای قهرمان دوچرخه سواری ماندن دوپینگ کرده بود ، نه چون بن تامسون که برای زیر ده ثانیه دویدن صد متر، اندکی خلاف کرده بود. او هشت سال قهرمان گروهی بود که حرفهای پنهانشان را از زبان او می زدند.

از او ریش می خواستند، سر می آورد. تک حزبی شدن، بریز و بپاش کردن، زدن سازمان برنامه و بودجه، شنود، هری گفتن به نخبگان تا هر کس می خواهد برود، داش بازی، کری خواندن برای اعراب منطقه، قطعنامه دان پاره کردن و…

اما نتیجه چه شد؟ ۱۰۰۰ میلیارد دلار درآمد و حالا خزانه ای خالی، رشد منفی ۵ اقتصاد و تورم قریب پنجاه درصدی.

اگر روزنامه کیهان امروز می نویسد که از رفتن دکتر یک چشمش اشک است و یک چشمش خون ، ریا نمی کند. مرد هزارمیلیارد دلاری هوای همه «داش» ها را داشت . او می گوید:

“بعد از این که محضر رهبـری عزیز رسیدم، به ایشان گفتم آقا انشاء الله رای ما بیشتراست ، انقلاب برنده است و ما پیروز انتخابات هستیم. آقـا فـرمودند : چطـور این حرف را می زنید؟! گفتم چون در متن مردم هستم. گفتند: این حرف قابل قبول نیست ؛ مـن هم در متن مردم هستم. گفتـم مردم برای شما حریم قائل می شوند ، شما مثل پدر هستید ولی من مثل برادر و داداش ، مـردم با ما رودرواسی ندارند مـردم راحت به ما میگویند داش محمـود! شما ناراحت نیاشید تازه مناظراها هم هست انتحـاری می زنم به خـط! ”

البته اگر ما از رهبری اجازه داشتیم، می گفتیم، این قهرمان کم جنگیده که نامش در هیچ جبهه ای ثبت نبود، چرا به خط زد؟

قهرمان ها می روند و میراثی و نامی می گذارند.

او از کجا آمد؟ جز به هم زدن رابطه برادران و تشکیل گروهی که هنری جز به جان انداختن همه به جان هم و شکاکیت به همه ارکان ندارند و حسرت آن هزار میلیارد دلار، چه دستاوردهایی به جا گذاشت ؟

البته بحث این نیست که او خدمت نکرد و کامل منفی بود، اما باید پاسخ داد چه ..ی می توانست خسارت این داش عزیز را چه در مسائل مالی و چه در دو به دو یقه گرفتن ها به جان ما بیندازد؟


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.