محمدحسین کروبی به یک سال حبس و جریمه نقدی محکوم شد

یکشنبه, 13ام تیر, 1400
اندازه قلم متن

محمد جلیلیان‌، وکیل، گفت که محمدحسین کروبی در ارتباط با نامه پدرش مهدی کروبی در اعتراض به کشته شدن ۱۷۶ سرنشین هواپیمای اوکراینی با موشک‌های سپاه پاسداران، از سوی دادگاه انقلاب به یک سال حبس تعزیری و جریمه نقدی محکوم شده است.

جلیلیان افزود که سال ۹۸ پس از انتشار نامه مهدی کروبی در اعتراض به سرنگونی هواپیمای اوکراینی با موشک‌های سپاه پاسداران، محمدحسین کروبی در ارتباط با انتشار این نامه به مدت ۶۳ روز بازداشت شد.

وکیل محمدحسین کروبی گفت که در جریان رسیدگی به پرونده این نامه اعتراضی، شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست ایمان افشاری در حکمی محمدحسین کروبی را به اتهام «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت و فعالیت تبلیغی علیه نظام» به یک سال حبس تعزیری و جریمه نقدی محکوم کرده است.

محمدحسین کروبی روز ۲۴ دی سال ۹۸ پس از احضار و مراجعه به زندان اوین بازداشت و دوشنبه ۲۶ اسفند به قید وثیقه آزاد شد.

علت اصلی این امر انتشار نامه‌های انتقادی پدرش به رهبر جمهوری اسلامی و حسن روحانی عنوان شده است.

مهدی کروبی در این نامه با اعتراض به آنچه «انکار و فریب وقیحانه خبر شلیک موشک خودی و سرنگون شدن هواپیمای مسافربری اوکراینی» توصیف کرد، خطاب به علی خامنه‌ای نوشته بود: این وضعیت نتیجه سوء مدیریت و دخالت‌های بی‌جای خامنه‌ای در تمامی امور کشور است.

مهدی کروبی همچنین در همین نامه به خامنه‌ای گفت: «هیچ یک از شرایط و صفات احراز مسئولیت رهبری را بر اساس قانون اساسی ندارید.»
ایران اینترنشنال


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.