۷۷ درصد از سرمایه‌گذاران بورس در دو سال گذشته مال‌شان را باختند

دوشنبه, 28ام تیر, 1400
اندازه قلم متن
بیش از ۲۰ درصد مردم طی دو سال گذشته در بورس سرمایه‌گذاری کردند

بیش از ۲۰ درصد مردم طی دو سال گذشته در بورس سرمایه‌گذاری کردند

بر اساس تازه‌ترین نظرسنجی موسسه ایسپا، بیش از ۷۷ درصد از ایرانیانی که طی دو سال گذشته در بورس سرمایه‌گذاری کرده‌اند، دچار ضرر شده‌اند.

بر پایه نتایج این نظرسنجی، بیش از ۲۰ درصد مردم ایران طی دو سال گذشته در بورس سرمایه‌گذاری کرده‌اند، اما فقط حدود هشت درصد گفته‌اند سود کرده‌اند. حدود ۱۵ درصد نیز اعلام کرده‌اند طی دو سال گذشته نه سود داشته‌اند و نه ضرر کرده‌اند.

جامعه آماری این نظرسنجی که توسط یک مؤسسه رسمی داخل ایران طی روزهای ۱۶ تا ۲۰ تیرماه انجام شده، ۱۵۸۵ نفر از افراد بالای ۱۸ سال کل کشور بوده‌اند.

شاخص بورس تهران اوایل سال ۹۷ زیر ۱۰۰ هزار واحد بود، اما به رغم تحریم‌ها و رشد منفی اقتصادی، در پایان سال ۹۷، به حدود ۵۰۰ هزار واحد اوج گرفت و نیمه پارسال حتی از دو میلیون واحد نیز گذشت.

دولت که طی دو سال گذشته حجم عظیمی از دارایی‌ها و شرکت‌های زیرمجموعه خود را در بازار بورس عرضه کرده است، بارها مردم را تشویق کرده بود که در این بازار سرمایه‌گذاری کنند؛ موضوعی که شائبه پیرامون دستکاری دولت در شاخص بورس و ایجاد حباب برای کسب سود و درآمد بیشتر را افزایش داده است.

از نیمه پارسال شاخص بورس به‌شدت سقوط کرده و بسیاری از مردم که در این بازار سرمایه‌گذاری کرده‌ بودند، دارایی‌های خود را از دست دادند.

مال‌باختگان بورس طی ماه‌های گذشته بارها تجمعاتی اعتراضی نیز مقابل ساختمان سازمان بورس برگزار کرده‌اند.

از: رادیو فردا 

 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.