حمایت مردم تبریز از اعتراض‌ها در خوزستان؛ آذربایجان، خوزستان، اتحاد اتحاد

شنبه, 2ام مرداد, 1400
اندازه قلم متن

همزمان با ادامه اعتراض‌ها در چندین نقطه ایران، گروهی از مردم تبریز با برگزاری تجمع‌ خیابانی از اعتراض‌های شهروندان در خوزستان حمایت کردند. 

ویدیو‌هایی که در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده نشان می‌دهد معترضان در تبریز روز شنبه دوم مردادماه با در تجمع خود شعارهایی درباره همبستگی میان آذربایجان و اهواز سر داده‌اند. 

گزارش‌ها همچنین نشان‌دهنده حضور سنگین نیروهای امنیتی  و استقرار آنها در خیابان‌های اصلی تبریز است. 

در تصاویر مشخص است که معترضان شعار «آذربایجان میللتی، چکنمز بو ذیللتی» (مردم آذربایجان این ذلت را تحمل نخواهند کرد)،  «آذربایجان اویاخدی، خوزیستانا دایاخدی» (آذربایجان بیدار است، حامی خوزستان است) و «آذربایجان، اهواز اتحاد، اتحاد» سر داده‌اند. 

 

 

گزارش‌های متعددی هم از اختلال شدید اینترنت تلفن همراه در تبریز منتشر شده است.

 

تداوم سرکوب در خوزستان

تجمع همبستگی تبریز با معترضان در خوزستان در شرایطی برگزار شده که نیروهای امنیتی برای سرکوب اعتراض‌ها در خوزستان علاوه بر مستقر کردن نیروهای یگان ویژه در سطح گسترده، برخی معترضان را کشته، تعدادی را زخمی و بیش از صدنفر را بازداشت کرده‌اند.

 

 

همچنین نیروهای سپاه پاسداران بامداد شنبه دوم مردادماه پیکر فرزاد فریسات، از کشته‌شدگان در اهواز، را بدون اطلاع خانواده او دفن کردند.

یک منبع از خانواده فریسات به ایران‌اینترنشنال گفت که این خانواده هیچ یک از سه شرط سپاه پاسداران، شامل تحویل موبایل او، ارائه نام فردی که لحظه کشته شدن را تصویربرداری کرد و ارائه فهرستی از افرادی که در لحظه کشته شدن اطراف او بودند، را نپذیرفت.

از آغاز اعتراض‌ها در خوزستان، دسترسی شهروندان در این استان و همچنین سایر نقاط ایران به اینترنت قطع یا با اختلال همراه بوده است.

شهرهای مختلف خوزستان که در روزهای اخیر شاهد قطع اینترنت موبایل و کندی شدید در اینترنت خانگی بود. با این حال گزارش‌هایی درباره برقرار شدن موقت اینترنت موبایل در روز شنبه منتشر شده است.

بر اساس خبرهای رسیده به ایران‌اینترنشنال، با ادامه و گسترش اعتراض‌ها در خوزستان نیروهای امنیتی در روزهای اخیر بازداشت شهروندان را تشدید کرده‌اند.

در همین حال پایگاه خبری هرانا اسامی ۱۰۲ نفر از بازداشت‌شدگان اعتراضات خوزستان را منتشر کرد.

بر اساس گزارش هرانا که روز شنبه منتشر شد، پراکندگی اعتراضات در ۳۰ شهر بوده و تعداد کشته‌ها تاکنون دست‌کم ۹ نفر است.

این پایگاه خبری مربوط به حقوق بشر نوشت که صدها نفر در این اعتراض‌ها بازداشت شده‌اند اما تاکنون هویت این ۱۰۲ نفر مشخص شده است.

از: ایران اینترنشنال


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.