اعتراضات دوم مرداد تبریز؛ از جوان ۲۰ ساله تا زن ۵۰ ساله در بین بازداشت‌شدگان هستند

دوشنبه, 4ام مرداد, 1400
اندازه قلم متن

استان‌وایر- روز شنبه دوم مرداد ۱۴۰۰ و در پی برگزاری تجمع اعتراضی مردم تبریز در حمایت از مردم خوزستان، نیروهای امنیتی ده‌ها نفر از شهروندان تبریزی را بازداشت کردند. تا لحظه تنظیم این خبر هویت ۱۵ تن از بازداشت‌شد‌گان توسط خانواده و یا منابع آگاه تایید شده است.

بر اساس گزارش‌های رسیده به ایران‌وایر، در جریان تجمعات روز شنبه در تبریز، «زهرا خادم»، «اولدوز قاسمی»، «امیرمحمد خلیل زاده»، «یاشار خلیل زاده»، «پویا خدایی»، «ابراهیم فتاحی»، «داود رحیمی»، «محمد محمودی»، مردی حدودا ۶۰ ساله با نام «مختار مولایی»، زنی ۵۰ ساله با نام «معصومه شاهد»، زنی حدودا ۴۰ ساله با نام خانوادگی «گلزار» و دو مرد جوان با نام خانوادگی «مهدی پور»، بازداشت شده‌اند.

همچنین «سیامک کوشی»، زندانی سیاسی سابق ساکن تبریز، عصر روز شنبه و همزمان با برگزاری تظاهرات در تبریز توسط وزارت اطلاعات بازداشت و پس از چند ساعت بازجویی آزاد شده است. این فعال مدنی پس از آزادی مجددا توسط اداره اطلاعات سپاه بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده است.

خانواده «شهروز برزگر» نیز در صفحات اینستاگرامی خود از بی‌خبری در خصوص وضعیت این فعال مدنی ساکن تبریز خبر داده‌اند و احتمال بازداشت وی از سوی نهادهای امنیتی را مطرح کرده‌اند. شهروز برزگر برادر بزرگتر «شاهین برزگر» است. «شاهین برزگر»، فعال دانشجویی و مربی رقص آذربایجانی ساکن تبریز، روز ۳۱ تیرماه ۱۴۰۰، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده است.

امکان تماس تلفنی «عباس لسانی» با نزدیکان خود نیز همزمان با برگزاری تجمعات اعتراضی در تبریز قطع شده است. در دو روز گذشته مسئولین زندان مرکزی اردبیل اجازه ملاقات حضوری و یا تلفنی این زندانی سیاسی با خانواده وی را نداده‌اند.

همچنین در روزهای منتهی به دوم مرداد و پیش از برگزاری تجمع اعتراضی در تبریز، دست‌کم ۱۲ تن از فعالان مدنی در شهرهای تبریز، ارومیه و بستان‌آباد بازداشت شده‌ بودند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.