مهدی شجاعی به زندان اهواز منتقل شد/ چهار معترض کماکان در زندان بهبهان

دوشنبه, 11ام مرداد, 1400
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – مهدی شجاعی، از اهالی روستای کردستان بزرگ در شهرستان بهبهان، که روز پنجشنبه ۷ مردادماه، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود به زندان اهواز منتقل شده است. از سوی دیگر چهار تن از شهروندان معترض بازداشت شده در بهبهان به نام های مهدی مصباح، بهمن طیبی، آرمین کیانی و عظیم حسنی کماکان در زندان بهبهان به سر می برند. بازداشت این شهروندان با ضرب و شتم توسط نیروهای امنیتی همراه بوده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، مهدی شجاعی، شهروند بازداشت شده در شهرستان بهبهان، از زندان این شهر به زندان اهواز منتقل شد.

او روز پنجشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۰،  توسط نیروهای امنیتی بازداشت و روز جمعه از بازداشتگاه یک نهاد امنیتی به زندان بهبهان منتقل شده بود.

مهدی شجاعی، از اهالی روستای کردستان بزرگ از توابع شهرستان بهبهان در استان خوزستان، ۳۸ ساله، متاهل و پدر یک فرزند است.

از سوی دیگر چهار تن از شهروندان معترض بازداشت شده در بهبهان به نام های مهدی مصباح، بهمن طیبی، آرمین کیانی و عظیم حسنی کماکان در زندان بهبهان به سر می برند. بازداشت این شهروندان با ضرب و شتم توسط نیروهای امنیتی همراه بوده است.

به گفته یک منبع مطلع در پی ضرب و شتم قفسه سینه آقای حسنی به شدت آسیب دیده، با این وجود کماکان از رسیدگی پزشکی و اعزام به بیمارستان نیز محروم مانده است.

به گفته وی، در حالی که روز شنبه ۹ مردادماه، به صورت شفاهی از سوی مسئولان زندان به دوتن از این شهروندان گفته شده بود که تا پایان روز آزاد خواهند شد، تاکنون تغییری در وضعیت این افراد صورت نگرفته و کماکان در انتظار فراخوانده شدن جهت طی پروسه آزادی در زندان بهبهان به سر می برند.

هرانا پیشتر در گزارشی با عنوان “گزارش جمع بندی از هفته دوم اعتراضات خوزستان/ اعتراض در ۴۱ شهر” از احراز هویت ۱۷۱ تن از بازداشت شدگان خبر داده بود. تجمعات مردمی از شب پنجشنبه ۲۴ تیرماه در استان خوزستان در اعتراض به بی آبی و سوء مدیریت مسئولان، در این استان آغاز شد. این اعتراضات طی دو هفته به دست کم ۴۱ شهر گسترش یافت. بر اساس گزارشات دریافتی علاوه بر ده‌ها کشته و زخمی در جریان این اعتراضات صدها شهروند معترض نیز بازداشت شدند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.