علی داودی برنده مدال نقره وزنه‌برداری المپیک توکیو شد

چهارشنبه, 13ام مرداد, 1400
اندازه قلم متن

در سیزدهمین روز بازی‌های المپیک تابستانی توکیو، ملی‌پوش وزنه‌برداری ایران علی داودی در رده وزنی فوق‌سنگین، برنده مدال نقره شد.    

علی داودی، برنده مدال نقره وزنه‌برداری المپیک توکیو

علی داودی، برنده مدال نقره وزنه‌برداری المپیک توکیو

در سیزدهمین روز بازی‌های المپیک تابستانی توکیو، کاروان ورزشی ایران لحظاتی پس از کسب مدال طلا توسط محمدرضا گرایی در کشتی فرنگی، در رشته وزنه‌برداری نیز توسط علی داودی به مدال نقره دست یافت.

این دو مدال، در کنار مدال برنز محمدهادی ساروی در کشتی فرنگی، مدال طلای جواد فروغی در تیراندازی و نشان نقره سعید ملایی در جودو برای مغولستان، پنجمین مدال ورزشکاران ایرانی در المپیک توکیو هستند.

علی داودی در مجموع با مهار ۴۴۱ کیلوگرم، در پله دوم المپیک توکیو ایستاد.

علی داودی

علی داودی

این ملی‌پوش ۲۲ ساله وزنه‌برداری ایران در مرحله یک‌ضرب، وزنه ۲۰۰ کیلوگرمی و در مرحله دوضرب نیز وزنه ۲۴۱ کیلوگرمی را با موفقیت بالای سر برد.

مدال طلای المپیک توکیو در رده وزنی فوق‌سنگین را لاشا تالاخادزه از کشور گرجستان با شکستن رکورد المپیک و جهان، از آن خود کرد. تالاخادزه در یک‌ضرب، با ثبت رکورد ۲۲۳ کیلوگرم، رکورد یک‌ضرب المپیک و جهان را شکست.

این وزنه‌بردار گرجستانی سپس در دوضرب، وزنه ۲۶۵ کیلوگرمی را مهار کرد و در مجموع رکورد باورنکردنی ۴۸۸ کیلوگرم را در عرصه المپیک و نیز مسابقات جهانی، به نام خود ثبت کرد.

از: دویچه وله

 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.