جزییات تازه از بازداشت عباس واحدیان شاهرودی

پنجشنبه, 11ام شهریور, 1400
اندازه قلم متن

استان‌وایر- صفحه اینستاگرام «عباس واحدیان شاهرودی»، از امضا کنندگان بیانیه موسوم به «۱۴ امضا» که روز چهارشنبه دهم شهریور ۱۴۰۰ بازداشت شد، جزییات تازه‌ای در این باره منتشر کرده است.

بنا بر آن چه در این صفحه آمده است، ۱۰ مامور به منزل این معلم و نویسنده در شهرستان بندرانزلی یورش برده و او را بازداشت کرده‌اند.

عباس واحدیان شاهرودی ساعاتی قبل در تماسی کوتاه با همسرش «شهلا جهان‌بین»، اطلاع داده است که در سلول انفرادی سازمان اطلاعات مشهد به سر می‌برد.

بر اساس این یادداشت کوتاه، ماموران هنگام بازداشت این نویسنده، تمامی تلفن‌های همراه و وسایل ارتباط جمعی او و همسرش را ضبط و اعلام کرده‌اند بازداشت او به دلیل گزارش‌های رسیده مبنی بر فعالیت‌های عباس واحدیان شاهرودی در «کلاب هاوس» انجام شده است.

ماموران امنیتی این فعالیت‌ها را مصداق «تشویق اذهان عمومی و تحریک جامعه ایران به قیام» توصیف کرده‌اند.

«هرانا» روز گذشته از بازداشت عباس واحدیان شاهرودی به دست ماموران اداره اطلاعات در رضوان‌شهر خبر داده و نوشته بود هم‌زمان، منزل دختر واحدیان در مشهد توسط نیروهای امنیتی مورد بازرسی قرار گرفته و برخی از وسایل شخصی او ، از جمله مدارک و لوازم الکترونیکش ضبط شده‌اند.

این معلم و فعال مدنی پیش از این نیز به دلیل فعالیت‌های خود، سابقه بازداشت و محکومیت داشته است.

واحدیان نخستین بار در تاریخ ۱۹ مهر ۱۳۹۷ توسط نیروهای امنیتی مشهد به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی و اقدام جهت براندازی نظام»  بازداشت شد.

این نویسنده منتقد در تاریخ ۹ دی‌ ۱۳۹۷، با قرار وثیقه‌ای برابر ۳۵۰ میلیون تومان، به طور موقت تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد.

۲۷ مرداد ۱۳۹۸، نیروهای امنیتی یک‌بار دیگر عباس واحدیان شاهرودی را بازداشت و به مکانی نامعلوم منتقل کردند.

او مدتی بعد با پایان مراحل بازجویی، به زندان «وکیل‌آباد» مشهد منتقل شد.  علت این بازداشت، امضای نامه‌ای همراه با ۱۴ تن از کنش‌گران مدنی مبنی بر استعفای آیت‌الله «علی خامنه‌ای» عنوان شد.

این نامه که در نیمه مرداد ۱۳۹۸ منتشر شده بود، حمایت شمار دیگری از فعالان مدنی را به دنبال داشت که برخی از آن‌ها نیز تحت پی‌گرد قانونی قرار گرفتند.

آزادی عباس واحدیان شاهرودی در تاریخ ۲۹ تیر ۱۳۹۹ به صورت مشروط رخ داد اما این فعال مدنی در تمامی روزهای پس از آزادی، هم‌چنان به انتشار مطالب انتقادآمیز از نظام حاکم بر ایران ادامه داد.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.