چهره شهر کابل در حال تغییر است؛ دختران معترض خواستار حقوق برابر شدند

جمعه, 12ام شهریور, 1400
اندازه قلم متن

 

شماری از زنان در کابل در تجمعی خواهان حفظ حقوق زنان افغانستان شدند. تجمع امروز در کابل یک روز پس از تجمع روز گذشته زنان در هرات صورت گرفته است.

گروهی از زنان امروز در کابل تجمعی برگزار کردند. آنها برای دسترسی به حقوق و مشارکت سیاسی زنان شعار دادند.

یکی از برگزارکنندگان تظاهرات امروز به بی‌بی‌سی گفت که شمار تظاهرکنندگان حدود ۳۰ نفر بود و پلاکارد شعارهایی در مورد برابری حقوق زنان و حق مشارکت سیاسی زنان را حمل می‌کردند.

در تصاویری که از این تجمع برای بی‌بی‌سی ارسال شده، به نظر می‌رسد درگیری‌هایی بین نیروهای طالبان و این زنان معترض به وجود آمده است.

.

منبع تصویر،FARZANA EHSAS

 
توضیح تصویر،

دختران معترض در کابل شعارهایی را در دست داشتند.

https://twitter.com/ZDaryabi/status/1433724970639765506?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1433724970639765506%7Ctwgr%5E%7Ctwcon%5Es1_&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.bbc.com%2Fpersian%2Fworld-58433528

دیروز هم شماری از زنان معترض با در دست داشتن پلاکاردها و بنرهایی در مقابل ساختمان اداره ولایت هرات در شعارهایی بر حفظ دستاوردها و حقوق زنان افغانستان پس از روی کار آمدن حکومت طالبان در این کشور تاکید کردند.

روز چهارشنبه شیرمحمد عباس استانکزی، از اعضای ارشد مذاکره‌کننده طالبان در دوحه به بی‌بی‌سی گفت که دولت جدید “یک دولت فراگیر” خواهد بود و زنان همچنان “نقشی” خواهند داشت اما نه در سطح وزیران و “به این شرط که با دولت تحت حمایت آمریکا” همکاری نکرده باشند.

او گفت زنان اجازه کار خواهند داشت و باید حجاب را رعایت کنند و مطابق قوانین افغانستان عمل کنند.

چهره شهر کابل در حال تغییر است

کمتر از سه هفته از تسلط طالبان بر کابل گذشته است، اما چهره شهر کابل به سرعت در حال تغییر است.

طالبان زنان را ملزم به پوشیدن چادر کرده و تصویر زنان از تابلوهای آرایشگاه‌ها و مرکز زیبایی در خیابان‌های کابل پاک می‌شوند.

سکندر کرمانی، خبرنگار بی‌بی‌سی در کابل در ویدئویی که امروز از سطح این شهر گرفته، نشان می‌دهد که یک آرایشگاه و مرکز زیبایی زنان در این شهر در حال رنگ کردن و پوشاندن چهره زن‌ها بوده است.

مسئولان این مرکز گفتند که این مغازه باز خواهد بود اما به آنها گفته شده که تصاویر زنان پوشانده شود.

دیوارنگاره‌های رنگارنگ و پرجنب و جوش در کابل – برخی کارها از هنرمندان مشهور خیابانی افغانستان – توسط طالبان رنگ شده و شعارهای به رنگ سیاه و سفید جایگزین آنها شده است.

تصاویری از چهره زنان نیز به ویژه در خارج از سالن‌های زیبایی نیز در حال خط خطی‌شدن یا کاملاً پوشیده شدن است.

.
 
توضیح تصویر،

سکندر کرمانی، خبرنگار بی‌بی‌سی پاکستان و افغانستان در کابل از روند پوشاندن نقاشی‌ها گزارش می‌دهد.

 

همچنین گزارش شده که گروه طالبان شماری از نقاشی‌های گروه هنرسالار در کابل را پاک کرده‌اند. امید شریفی از مسئولان این گروه در توییتر این موضوع را ابراز کرده است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.