تداوم اعدامها در جمهوری اسلامی

پنجشنبه, 4ام مهر, 1392
اندازه قلم متن

edam


شش نفر در زندان رجایی شهر کرج اعدام شدند
سحرگاه روز گذشته ۵ مرد و ۱ زن متهم به قتل عمد در زندان رجایی شهر کرج اعدام شدند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سپیده دم روز گذشته چهارشنبه ۳ مهر ماه ۵ مرد و ۱ زن متهم به قتل در زندان رجایی شهر کرج اعدام شدند.

زنی که در بین متهمین بود از زندان قرچک ورامین جهت اجرای حکم اعدام به زندان رجایی شهر کرج منتقل و اعدام شد.

یک منبع مطلع به گزارشگر هرانا گفت: “وی از ۱۰ سال پیش تا کنون در زندان بسر می‌برد.”

دیگر متهمین که سحرگاه دیروز اعدام شدند ۲ نفر از بند ۷ زندان رجایی شهر و ۳ نفر هم از بندهای ۱، ۶ و ۳ این زندان به پای چوبه دار رفتند.

یک منبع مطلع به گزارشگر هرانا گفت: “فردی که از بند ۱ اعدام شد وحید جهرمی نام داشت. وی که سرباز وظیفه بوده است در طی یک نزاع خیابانی مرتکب قتل شده بود.”

این منبع در ادامه گفت: “حسین ترابی از بند ۶ و علی فرامرزی از بند ۳ دو تن دیگر اعدام شدگان هستند.”

گفتنی است، این زندانیان روز سه‌شنبه ۲ مهر ماه جهت اجرای حکم به سلول انفرادی منتقل شده بودند.

****

فراخوان برای نجات جان ۲ زندانی عقیدتی اهل سنت که در سلولهای انفرادی در انتظاراجرای حکم اعدام هستند

بنابه گزارشات رسیده به «فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» بعد از ظهر امروز ۲ تن از زندانی عقیدتی اهل تسنن که در واحد ۳ زندان قزل حصار کرج زندانی بودند بصورت ناگهانی به سلولهای انفرادی جهت اجرای حکم ضد بشری اعدام منتقل نمودند.

روز جهارشنبه ۳ مهرماه حوالی ساعت ۱۴:۰۰ زندانیان عقیدتی اهل تسنن حامد احمدی و صدیق محمدی به زیر ۸ زندان تحت عنوان اینکه قصد دارند به آنها ابلاغیه ای را ابلاغ نمایند بردند ولی به محض اینکه این ۲ زندانی به زیر ۸ وارد شدند به آنها دست بند و پابند زده شد و به سلولهای انفرادی منتقل شدند. زندانبانان به دوستان آنها گفته اند که برای اجرای حکم ضدبشری اعدام به سلولهای انفرادی منتقل شده اند. پس از اعلام این خبر ۶ زندانی اهل تسنن در اعتراض به قصد اجرای حکم اعدام دست به اعتصاب غذا زدند.

۴ زندانی دیگر که ۲ نفر آنها در انتظاراجرای حکم اعدام بسر می برند و در حال حاضر در واحد ۳ زندان قزل حصار می باشند به نام های جمشید دهقانی، جهانگیر دهقانی، کمال ملایی و سید هادی حسنی می باشند دست به اعتصاب غذا زدند.

خانواده های زندانیان اهل سنت به محض شنیدن خبر قصد اجرای حکم اعدام ۲ تن از عزیزان خود به سرعت راهی تهران شدند تا جلوی اجرای حکم ضدبشری اعدام عزیزانشان را بگیرند.

انتقال این ۲ زندانی به سلولهای انفرادی که به منظور اجرای حکم اعدام می باشد در حالی صورت می گیرد که شب گذشته آخوند حسن روحانی در سازمان ملل متحد با نیرنگ و فریب شعارهایی تحت عنوان نفی خشونت و مبارزه با آن و صلح وعدالت بر زبان می راند.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، برای نجات جان ۲ تن از جوانان اهل سنت که در سلولهای انفرادی در انتظار اجرای حکم اعدام بسر می برند فراخوان می دهد واز کمیسر عالی حقوق بشر و گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد برای نجان جان این ۲ زندانی عقیدتی خواستار اقدامات فوری است .

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۳ مهر۱۳۹۲ برابر با ۲۵ سپتامبر ۲۰۱۳

****

انتقال ۴ زندانی محکوم به اعدام اهل تسنن به سلولهای انفرادی و تجمع اعتراضی گسترده خانواده های آنها

بنابه گزارشات رسیده به «فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» انتقال تمامی زندانیان عقیدتی اهل سنت به سلولهای انفرادی برای اجرای حکم ضدبشری اعدام و تجمع و اعتراضات گسترده خانواده های زندانیان عقیدتی اهل سنت در مقابل زندان قزل حصار برای متوقف کردن حکم ضدبشری اعدام فرزندانشان.

شب گذشته مامورین گارد ویژه زندان به سلول ۴ زندانی عقیدتی محکوم به اعدام باقی مانده در واحد ۳ یورش بردند و آنها را به سلولهای انفرادی زندان قزل حصار کرج منتقل کردند. در حال حاضر ۴ زندانی عقیدتی محکوم به اعدام به نام های حامد احمدی، صدیق محمدی ،جمشید و جهانگیر دهقانی در سلولهای انفرادی در انتظار اجرای حکم اعدام بسر می برند.هر ۴ زندانی از شب گذشته در اعتراض به انتقالشان به سلولهای انفرادی به منظور اجرای حکم ضدبشری اعدام دست به اعتصاب غذا زده اند.

از طرفی دیگر خانواده های زندانیان عقیدتی اهل سنت شب گذشته پس از شنیدن خبر انتقال فرزندانشان به سلولهای انفرادی برای اجرای حکم ضدبشری اعدام از سنندج عازم زندان قزل حصار شدند و حوالی ساعت ۰۵:۰۰ صبح روز پنجشنبه ۴ مهر ماه در مقابل زندان قزل حصار کرج تجمع نمودند و خواستار لغو حکم اعدام و آزادی بی قید و شرط فرزندان خود شدند.

زندانبانان ولی فقیه حاضر به پاسخگویی نیستند و تنها به آنها گفته اند که تمامی فرزندانشان در سلولهای انفرادی بسر می برند و برای پراکنده کردن آنها به آنها می گویند که امروز تعطیل است و بروید و روز شنبه برگردید.

انتقال این ۴ زندانی به سلولهای انفرادی که برای اجرای حکم اعدام می باشد در حالی صورت می گیرد که آخوند حسن روحانی در سازمان ملل متحد با نیرنگ و فریب شعارهایی تحت عنوان نفی خشونت و مبارزه با آن و صلح وعدالت و تدبیر بر زبان می راند.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، برای نجات جان ۴ تن از جوانان اهل سنت که در سلولهای انفرادی در انتظار اجرای حکم اعدام بسر می برند فراخوان می دهد واز کمیسر عالی حقوق بشر و گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد برای نجان جان این ۲ زندانی عقیدتی خواستار اقدامات فوری است .

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۴ مهر۱۳۹۲ برابر با ۲۶ سپتامبر ۲۰۱۳

****

به دار آویختن حداقل یک زندانی در زندان گوهدرشت کرج

بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» حداقل یک زندانی در زندان گوهردشت کرج صبح امروز به دار آویخته شد.

روز چهارشنبه ۳ مهرماه حداقل یک زندانی در زندان گوهردشت کرج به دار آویخته شد. این زندانی همراه با تعداد دیگری از زندانیان روز سه شنبه به سلولهای انفرادی بند ۵ جهت اجرای حکم ضد بشری اعدام منتقل شدند. نام زندانی که صبح چهارشنبه در زندان گوهردشت کرج به دار آویخته شد لطف الله فرامرزی ۴۸ ساله و نزدیک به ۴ سال بود که در سالن ۸ بند ۳ زندان گوهردشت بسر می برد.این زندانی سه شنبه هفته گذشته همراه با ۳ زندانی دیگر به سلولهای انفرادی انتقال یافته بود اما اعدام وی در آخرین لحظه متوقف و سه زندانی دیگر چهارشنبه گذشته به دار آویخته شدند.

از سرنوشت سایر زندانیان خبری در دست نیست.

همان زمانی که اخوند حسن روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد با فریبکاری از نفی خشونت و از صلح و عدالت و تدبیر سخن می راند این زندانی و زندانیان دیگر در انتظار اجرای حکم اعدام در سلولهای انفردای بسر می بردند و ساعتی بعد در زندان گوهردشت کرج به دار آویخته شد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، موج اعدام ها که از زمان منصوب شدن آخوند حسن روحانی توسط ولی فقیه بلاوقفه ادامه دارد را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی برای متوقف کردن اعدام خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت این رژیم به مراجع قضایی بین المللی است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۳ مهر۱۳۹۲ برابر با ۲۵ سپتامبر ۲۰۱۳


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.