برگزاری پانزده تجمع اعتراضی

یکشنبه, 28ام شهریور, 1400
اندازه قلم متن

برگزاری هرانا – شنبه ۲۷ شهریور، شماری از کارگران ورزشگاه آزادی تهران در مقابل ساختمان وزارت ورزش و جوانان، جمعی از کارگران شهرداری کوت عبدالله در مقابل ساختمان استانداری خوزستان، گروهی از کارکنان پتروشیمی بندر امام در مقابل درب ورودی این شرکت، جمعی از کارگران اخراجی غیرنیشکری مجتمع کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه در محوطه این شرکت، شماری از معلمان کارنامه سبز برای پانزدهمین روز متوالی در مقابل ساختمان وزارت آموزش و پرورش واقع در تهران، جمعی از کارگران شاغل در فاز ۱۴ عسلویه در مقابل دفتر کارفرمای خود و همچنین گروهی از کادر درمان شرکتی شهرستان باشت در ساختمان شبکه بهداشت این شهرستان، در تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند. همزمان شماری از کارگران شرکت پیمانکاری پارس قدرت شاغل در پتروپالایش کنگان، در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان دست به اعتصاب زده و از ادامه فعالیتشان خودداری کردند. افزون بر این، شماری از معلمان و فرهنگیان شاغل و بازنشسته دستکم در ۸ استان از جمله اصفهان، آذربایجان شرقی، فارس، البرز، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، کرمانشاه و ایلام، در مقابل ساختمان اداره کل آموزش و پرورش استان‌های خود، تجمع اعتراضی برگزار کردند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران،  شنبه ۲۷ شهریورماه ۱۴۰۰، شماری از معلمان و فرهنگیان شاغل و بازنشسته در استان‌های اصفهان، آذربایجان شرقی، فارس، البرز، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، کرمانشاه و ایلام، در مقابل ساختمان اداره کل آموزش و پرورش استان‌های خود، دست به تجمع اعتراضی زدند.

فرهنگیان حاضر در این تجمعات، به عدم اجرای طرح “رتبه‌بندی معلمان” در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که در سال ۹۰ توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید، عدم پرداخت پاداش بازنشستگان و همچنین وضعیت بد شغلی و معیشتی خود معترض هستند.

لایحه “رتبه‌بندی معلمان” در ۱۰ ماده توسط مجلس در حال پیگیری است، با این حال “همتراز شدن ۸۰ درصدی حقوق معلمان با هیات علمی دانشگاه‌ها”، مستلزم اختصاص بودجه ای است که تا بحال اقدامی عملی در این خصوص صورت نگرفته است.

 

 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.