اسرائیل، دو نفر باقی‌مانده از شش فلسطینی فراری از زندان گیلبوعا را هم بازداشت کرد

دوشنبه, 29ام شهریور, 1400
اندازه قلم متن

اسرائیل از بازداشت دو نفر باقی‌مانده از شش محکوم فلسطینی خبر داد که دو هفته قبل با حفر تونلی از زندان گیلبوعا فرار کرده بودند.

عملیات بازداشت این دو نفر شنبه شب  در شهر جنین، در کرانه باختری،انجام شد  و اکنون هر شش زندانی فلسطینی که دو هفته قبل از امنیتی‌ترین زندان‌های اسرائیل فرار کرده بودند، دستگیر شده‌اند.

نیروهای اسرائیلی این دو عضو جهاد اسلامی فلسطین به نام‌های مناضل نفیعات و ایهم کمامجی را طی عملیاتی در شهر جنین، در کرانه باختری، و درحالی بازداشت کردند که در یک خانه پنهان شده بودند.

بنابر گزارش‌ها، شنبه شب نیروهای اسرائیلی خانه‌ای را که این دو در آن مخفی شده بودند محاصره کردند و پس از آن بود که هر دو زندانی تسلیم شده و برای بازجویی به شین بت، سازمان امنیت داخلی اسرائیل، تحویل شدند.

رسانه‌های اسرائیل گزارش دادند که دو تن از افرادی که به این دو زندانی فلسطینی کمک کرده بودند نیز بازداشت شده‌اند.

همزمان منابع فلسطینی گزارش دادند که شنبه شب و با ورود شمار زیادی از نیروهای اسرائیلی به شهر جنین، واقع در کرانه باختری، میان گروهی از فلسطینی‌های ساکن این شهر و نیروهای اسرائیلی درگیری مسلحانه رخ داد که در جریان آن یک فلسطینی مجروح شد. گزارشی مبنی بر جراحت نیروهای اسرائیلی منتشر نشده است.

گروهی از مردان مسلح فلسطینی در جنین، پیش‌تر برای مقابله با هر اقدام ارتش اسرائیل برای ورود به جنین و تجسس برای دستگیری این دو زندانی امنیتی در این شهر اعلام آمادگی کرده بودند.

این نیروهای مسلح فلسطینی همچنین از تشکیل یک اتاق عملیاتی مشترک متشکل از نمایندگان جناح‌های گوناگون گروه‌های فلسطینی، برای دفع خطر «اشغال» احتمالی ارتش اسرائیل خبر داده بودند.

به ‌گزارش منابع فلسطینی افراد مسلح، متعلق به گروه‌های مسلح مختلفی چون فتح، حماس و جنبش جهاد اسلامی فلسطین‌ بودند.

برخی منابع نیز گزارش دادند که مقام‌های امنیتی مصر به رهبران حماس هشدار داده‌اند که هر اقدام مسلحانه پس از دستگیری آخرین محکومان فراری زندان گیلبوعا، با واکنش تند نیروهای اسرائیلی مواجه خواهد شد.

شش محکوم فلسطینی حدود دو هفته پیش با حفر تونل از زندان گیلبوعا یکی از امنیتی‌ترین زندان‌های اسرائیل در شمال این کشور فرار کرده بودند.

نیروهای امنیتی و نظامی اسرائیل بلافاصلاه، عملیات گسترده‌ای را برای یافتن این افراد آغاز کردند و همزمان فلسطینیان ساکن شرق بیت‌المقدس و کرانه باختری در همبستگی با این زندانیان تظاهرات گسترده برگزار کردند.

با این حال نیروهای اسرائیلی طی دو عملیات چهار نفر از این شش زندانی فراری به نام‌های زکریا زبیدی، محمود عارضه، محمد قدری و محمد عارضه را چند روز پیش در نزدیکی شهر ناصره، دستگیر کردند.

به این ترتیب با بازداشت مناضل نفیعات و ایهم کمامجی در شنبه شب، نیروهای اسرائیلی هر شش محکوم فلسطینی فراری از زندان امنیتی گیلبوعا طی دو هفته دستگیر کردند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.