چین معاملات مرتبط با ارزهای دیجیتال را ممنوع کرد

شنبه, 3ام مهر, 1400
اندازه قلم متن

بانک مرکزی چین هر نوع معامله مرتبط با ارزهای دیجیتال را در این کشور ممنوع اعلام کرد؛ به دنبال انتشار این خبر، ارزش بیت‌کوین دست‌کم شش درصد افت کرد و سایر رمزارزها نیز با افت قیمت روبه‌رو شدند.

خبرگزاری بلومبرگ روز جمعه دوم مهر به نقل از وبسایت بانک مرکزی چین نوشت از این پس ارائه خدمات صرافی دیجیتال به شهروندان چین «فعالیت مالی غیرقانونی» محسوب می‌شود.

بیانیه بانک مرکزی چین همچنین وعده داده که جلوی استخراج غیرقانونی ارزهای دیجیتال نیز گرفته خواهد شد.

همزمان، کمیسیون اصلاح و توسعه ملی چین نیز اعلام کرد تمامی مراکز استخراج رمزارز را در سراسر این کشور جمع‌آوری می‌کند.

این کمیسیون در بخشنامه‌ای به مقام‌های محلی اعلام کرد استخراج رمزارز کمکی به رشد اقتصادی چین نمی‌کند و علاوه بر مخاطراتی که به همراه دارد، انرژی بسیار زیادی را هدر می‌دهد.

چین پیش از این بزرگ‌ترین تولیدکننده بیت‌کوین در جهان بود و تحقیقات دانشگاه کمبریج که سال گذشته منتشر شد نشان می‌داد این کشور حدود ۶۵ درصد از تولید جهانی بیت‌کوین را به خود اختصاص داده است.

با این حال مقام‌های چین در سال‌های اخیر برخی فعالیت‌های مرتبط با ارزهای دیجیتال را ممنوع کردند؛ بیانیه روز جمعه بانک مرکزی چین در واقع تمامی فعالیت‌های مرتبط در این حوزه را ممنوع کرده یا درباره موارد بلاتکلیف صراحتا حکم به ممنوعیت داده است.

استان سیچوان پیش‌تر به عنوان دومین تولیدکننده بزرگ بیت‌کوین در جهان شناخته می‌شد، اما استخراج رمزارز در این استان از حدود سه ماه پیش ممنوع شد.

به نوشته بلومبرگ، مقام‌های حکومت چین به دلایلی از جمله کاربرد رمزارزها در کلاهبرداری و پولشویی و همچنین مصرف بیش از اندازه برق برای استخراج آنها، مدتی است که مقابله با خرید و فروش و استخراج ارزهای دیجیتال را آغاز کرده‌اند.

در یک سال اخیر، به ویژه پس از حمایت ایلان ماسک مدیرعامل شرکت تسلا از بیت‌کوین، قیمت این رمزارز به شدت بالا رفت و باعث شد محبوبیت ارزهای مجازی در جهان افزایش یابد.

قیمت هر بیت‌کوین اواسط آوریل رکورد شکست و به ۶۳ هزار دلار رسید؛ اما پس از آن به دلایل مختلف، از جمله اقدامات دولت چین، نزدیک به ۵۰ درصد ارزش خود را از دست داد.

روز جمعه نیز پس از اعلام ممنوعیت ارزهای دیجیتال در چین، نرخ این رمزارز به ۴۱ هزار و ۲۴۲ دلار کاهش یافت.

قیمت سایر ارزهای دیجیتال نیز روز جمعه با کاهش همراه شد و از جمله اتریوم با ده درصد کاهش به ۲۸۳۰ دلار، بی‌ان‌بی با ۶.۵ درصد کاهش به ۳۴۶ دلار و دوج‌کوین با همین میزان کاهش به ۰.۲ دلار رسید.

رادیو اینترنشنال


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.