۴ تجمع اعتراضی برگزار شد

یکشنبه, 4ام مهر, 1400
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا 

طی روزهای گذشته و امروز یکشنبه ۴ مهرماه، جمعی از کارگران شرکت پیمانکاری شرکت راه‌سازی و معدنی مبین در مقابل اداره کار و اداره اماکن شهر بابک، شماری از بازنشستگان و مستمری بگیران صندوق بازنشستگی فولاد در اصفهان و خوزستان در مقابل ساختمان این صندوق در مراکز این استان‌ها و کارگران شرکت کاغذ پارس و شرکت زیرمجموعه‌ی آن، شرکت پارس طبیعت سلولز هفت‌تپه در محوطه این شرکت در تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، به نقل از ایلنا، کارگران شرکت پیمانکاری شرکت راه‌سازی و معدنی مبین، از پیمانکاران دست اول شرکت ملی صنایع مس ایران، در اعتراض به وضعیت خود و بازداشت ۴ کارگر مقابل اداره کار و اداره اماکن شهر بابک تجمع کردند.

به گفته این کارگران؛ شرکت پیمانکاری شرکت راه‌سازی و معدنی مبین، مسئولیت معدن «میدوک» شهر بابک استان کرمان را برعهده دارد. اختلاف میان کارفرمای مادر و شرکت پیمانکاری سبب بروز مشکلاتی برای مزدبگیران شده است.

آن‌ها ادامه دادند: پیش از این، کارگران نسبت به وضعیت خود معترض بودند و پیمانکار تصمیم به اخراج آن‌ها داشت اما در نهایت تصمیم بر این شد تا کارگران با همان شرایط به کار خود ادامه دهند و کارفرما هیچ کارگری را اخراج نکند. اگرچه تصمیم بر عدم اخراج کارگران بود اما شرکت پیمانکار ۷ نفر از کارگران را روز اول مهرماه اخراج می‌کند.

به گفته برخی منابع کارگری؛ اخراج ۷ نفر از نیروی کار این شرکت سبب درگیری میان مدیران شرکت و دیگر کارکنان شد. بر اثر این اتفاق، چند نفر از مدیران شرکت پیمانکاری در درگیری آسیب دیدند. پس از این درگیری، ۴ نفر از کارگران بازداشت می‌شوند.

کارگران مدعی هستند؛ بازداشت‌شدگان در درگیری حضور نداشته‌اند اما به دلیل پیگیری مطالبات از سوی شرکت پیمانکاری متهم به ضرب و جرح شده‌اند. آنها همچنین خواهان آزادی همکاران بازداشت شده خود و رسیدگی به مطالباتشان هستند.

تجمع بازنشستگان و مستمری بگیران صندوق بازنشستگی فولاد

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز یکشنبه ۴ مهرماه ۱۴۰۰، جمعی از بازنشستگان و مستمری بگیران صندوق بازنشستگی فولاد در اصفهان و خوزستان در مقابل ساختمان این صندوق در مراکز این استان‌ها تجمع کردند.

براساس این گزارش، این بازنشستگان، مهم‌ترین خواسته‌های خود را برخورداری از مستمری بالاتر از خط فقر، درمان رایگان، اصلاح احکام همسان‌سازی حقوق، برخورداری از امکانات رفاهی، خدمات درمانی یکپارچه و کارآمد طبق آیین نامه فولاد عنوان کردند.

 

 

تجمع کارگران کاغذ پارس

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز یکشنبه ۴ مهرماه ۱۴۰۰، کارگران شرکت کاغذ پارس و شرکت زیرمجموعه‌ی آن، شرکت پارس طبیعت سلولز هفت‌تپه در اعتراض به اخراج تعدادی از همکاران در محوطه شرکت دست به اعتصاب و تجمع زدند.

بر اساس این گزارش، این شرکت از روز اول مهرماه اقدام به اخراج ۱۴ نفر از‌ کارگران نموده است که همگی سوابقی از ۱۰ سال تا ۲۰ سال کار دارند.

امروز و پس از تجمع اعتراضی کارگران اخراجی سایر همکاران نیز در حمایت از آنها دست به اعتصاب زده و تجمع کردند.

شرکت کاغذ پارس و شرکت زیرمجموعه‌ی آن از زمانی که به بخش خصوصی واگذار شد هیچ کدام از کارگران را به صورت قراردادی در استخدام ندارند و کارگران بعنوان نیروهای پیمانکاری در این شرکت مشغول به‌ کار هستند.

کارگران این شرکت که تعداد ۵۷ نفر هستند از طرح طبقه‌بندی مشاغل محروم هستند و همگی آنها با سوابق بالا پایه حقوق دریافت میکنند که دریافتی کامل کارگران پنج میلیون تومان است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.