دو دانشمند آمریکایی برای کشف گیرنده‌های جدید دما و لامسه برنده جایزه نوبل پزشکی شدند

دوشنبه, 12ام مهر, 1400
اندازه قلم متن

دیوید جولیوس و آردم پاتاپوتیان، دو دانشمند آمریکایی برنده جایزه نوبل پزشکی شدند. بنابر اعلام هیئت داوران، این دو به دلیل پژوهش و کشفیات خود در زمینه دسته جدیدی از گیرنده‌های دما و لامسه، که می‌تواند راه را برای تولید مسکن‌های جدیدی هموار کند، جایزه نوبل پزشکی را دریافت کردند.

دیوید جولیوس و آردم پاتاپوتیان، دو دانشمند آمریکایی برنده جایزه نوبل پزشکی شدند. بنابر اعلام هیئت داوران، این دو دانشمند به دلیل پژوهش و کشفیات خود در زمینه دسته جدیدی از گیرنده‌های دما و لامسه، که می‌تواند راه را برای تولید مسکن‌های جدیدی هموار کند، جایزه نوبل پزشکی را دریافت کردند.

مجمع نوبل در موسسه کارولینسکا در سوئد اعلام کرد : «یافته‌های این دو دانشمند به ما این امکان را داده است تا درک کنیم که چگونه گرما، سرما و تحریک مکانیکی می‌توانند تکانه‌های عصبی ما را، که امکان درک و سازگاری با محیط اطراف را به ما می‌دهند، برانگیزند.»

این مجمع در ادامه افزود دانسته‌های به دست آمده توسط این دانشمندان برای پیشرفت در زمینه درمان طیف وسیعی از بیماری‌ها از جمله دردهای مزمن به کار گرفته می‌شود.

دیوید جولیوس متولد نیویورک و استاد دانشگاه کالیفرنیا، سان فرانسیسکو، در آمریکاست. آردم پاتاپوتیان، از والدینی ارمنی در لبنان به دنیا آمده که او نیز استاد در موسسه پژوهشی اسکریپس در آمریکاست.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.