برگزاری شش تجمع اعتراضی

سه شنبه, 20ام مهر, 1400
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – طی روز گذشته و امروز دوشنبه ۱۹ مهرماه ۱۴۰۰، جمعی از کارگران کارخانه سیمان جوین خراسان رضوی در محل این شرکت، تعدادی از مرغداران چهارمحال و بختیاری در مقابل ساختمان استانداری این استان واقع در شهرکرد، شماری از کارگران شرکت هفت تپه در چهاردهمین روز از اعتصاب خود، در مقابل ساختمان اداره کار شهر شوش و سپس در سطح خیابان‌های این شهر، گروهی از کارگران پروژه‌ای شرکت ساپک شاغل در عسلویه در محوطه کارگاه و شماری از شهروندان اهل شهر رمشک در استان سیستان و بلوچستان برای دومین روز متوالی در مقابل معدن مس رمشک، در تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایلنا، امروز دوشنبه ۱۹ مهرماه ۱۴۰۰، جمعی از کارگران کارخانه سیمان جوین خراسان رضوی برای دومین روز متوالی در محل این شرکت تجمع کردند.

بر اساس این گزارش، تجمع این کارگران در اعتراض به طرح طبقه‌بندی مشاغل و بدعهدی کارفرما صورت گرفته است.

کارگران گفتند: پیش از تجمع اخیر، در دی ماه گذشته (سال ۹۹) نسبت به اجرا نشدن طرح طبقه‌بندی مشاغل اعتراض کردیم و خواهان اجرای آن بودیم. اگرچه وعده‌ها از اجرای طرح در فروردین ماه حکایت می‌کرد اما مسکوت ماند و از مزایای آن محروم شدیم. به همین دلیل بار دیگر در اردیبهشت ماه برای اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل دست به اعتراض زدیم و کارفرما نیز برای حل مشکلات وعده داد.

آن‌ها ادامه دادند: پس از پیگیری‌های فراوان سرانجام توانستیم به حق خود یعنی طرح طبقه‌بندی مشاغل دست یابیم. طرح پیشنهادی در تیرماه مورد بررسی قرار گرفت و تصمیم بر این شد تا از آبان ماه اجرا شود. اعضای شورای کارگری با کارفرما وارد مذاکره شدند. تصمیم گرفته شد، مبلغ ۱۰۰ هزار تومان علی‌الحساب به ازای هر سال به کارگران تا زمان اجرای طرح پرداخت شود اما این مبلغ پرداخت نشده است.

کارگران توضیح دادند: این موضوع تنها مشکل نیست، برخی از کارگران سابقه ۱۰ ساله دارند اما کارفرما با آن‌ها قرارداد ۱۸ یا ۲۰ روزه منعقد کرده است. معوقات مزدی، حق اولاد و دریافت دستمزد اضافه‌کار نیز از دیگر خواسته‌هایی است که داریم.

لازم به ذکز است روز گذشته ۱۸ مهرماه ۱۴۰۰، نیز کارگران این شرکت در محل کار خود در راستای رسیدگی به مطالباتشان تجمع کرده‌اند.

تجمع مرغداران در شهرکرد

به گزارش صدا و سیما، امروز دوشنبه ۱۹ مهرماه ۱۴۰۰، جمعی از مرغداران چهارمحال و بختیاری در مقابل ساختمان استانداری این استان واقع در شهرکرد تجمع کردند.

بر اساس این گزارش، تجمع این افراد در اعتراض به گرانی نهاده‌های دامی و جوجه و در عین حال قیمت پایین و غیر کارشناسی مرغ صورت گرفته است.

مرغدارن می گویند: هم اکنون قیمت جوجه ده هزار تومان است اما مرغ به قیمت هر کیلیویی ۱۸ هزار و ۹۰۰ به کشتارگاه تحویل داده می شود و این به صرفه نیست.

 تجمع کارگران شرکت هفت تپه

به گزارش سندیکای کارگران هفت تپه، امروز دوشنبه ۱۹ مهرماه ۱۴۰۰، شماری از کارگران شرکت هفت تپه، در چهاردهمین روز از اعتصاب خود، پس از تجمع در مقابل ساختمان اداره کار، در سطح خیابانهای شهر شوش دست به راهپیمایی اعتراضی زدند.

رسیدگی به مطالبات مزدی کارگران، تعیین تکلیف فوری مدیریت شرکت، بازگشت به کار همکاران اخراجی، تمدید قرارداد کارگران فصلی و‌ بخش دفع آفات، انجام عملیات کشت و ترمیم کارخانه، از مطالبات مهم این کارگران به شمار می‌رود.

نمایشگر ویدیو
 
 

تجمع کارگران ‌پروژه‌ای شرکت ساپک عسلویه

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز دوشنبه ۱۹ مهرماه کارگران پروژه‌ای شرکت ساپک شاغل در عسلویه دست از کار کشیده و در محوطه این کارگاه تجمع کردند.

بر اساس این گزارش، کارگران شرکت ساپک حقوق ماه‌های مرداد و شهریور را دریافت نکرده‌اند و نسبت به عدم پرداخت دستمزدهایشان اعتراض دارند.

تجمع شهروندان در رمشک

به گزارش کمپین فعالین بلوچ، امروز دوشنبه ۱۹ مهرماه ، شماری از شهروندان اهل شهر رمشک در استان سیستان و بلوچستان برای دومین روز متوالی در مقابل معدن مس رمشک دست به تجمع زدند.

براساس این گزارش، این شهروندان در اعتراض به مصادره زمین هایشان جهت احداث معدن مس و عدم پرداخت خسارت به آنها دست به این تجمع زدند.

 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.