برگزاری هشت تجمع اعتراضی

سه شنبه, 27ام مهر, 1400
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – امروز سه‌شنبه ۲۷ مهر، شماری از شهروندان در اعتراض به قوانین خانواده و مهریه در مقابل ساختمان مجلس، گروهی از کارگران سد شفارود رضوانشهر در محوطه این کارگاه، تعدادی از کارگران شرکت هفت تپه در بیست و سومین روز از اعتصاب خود در محوطه این شرکت، شماری از کارگران شرکت حدید مبتکران واقع در تهران در مقابل این شرکت، تنی چند از حواله داران شرکت آذویکو در مقابل دادسرای جرائم اقتصادی در تهران، گروهی از مالباختگان پروژه آفتاب ری در مقابل دادسرای شهر ری، جمعی از مرغداران مرغ گوشتی در مقابل ساختمان وزارت جهاد کشاورزی در تهران و شماری از حواله‌داران شرکت های پرشین خودرو، رامک خودرو، سیف خودرو و کارما با برگزاری تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند. همزمان کارگران چند شرکت شاغل در پتروشیمی بوشهر در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان مجدداً دست به اعتصاب زدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز سه‌شنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۰، شماری از شهروندان در اعتراض به قوانین خانواده و مهریه در مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.

رویه قضایی و نوسانات شدید قیمت سکه معضل زندانیان و محکومین مهریه را به موضوع روز تبدیل کرده و بسیاری معتقدند نیاز به بازنگری در قوانین ازدواج، بیش از پیش پررنگ شده است.

تجمع کارگران سد شفارود

به گزارش به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، امروز سه‌شنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۰، گروهی از کارگران سد شفارود رضوانشهر در محوطه این کارگاه تجمع کردند.

براساس این گزارش، کارگران سد شفارود حدود ۷ ماه است که حقوق نگرفته اند و به دلیل تعطیل شدن پروژه بیش از ۷۰۰ کارگر بیکار شده اند.

تجمع کارگران هفت تپه

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز سه‌شنبه ۲۷ مهرماه ۱۴۰۰، تعدادی از کارگران شرکت هفت تپه، در بیست و سومین روز از اعتصاب خود، در محوطه این شرکت دست به راهپیمایی و تجمع زدند.

بازگشت به کار همکاران اخراجی، رسیدگی به مطالبات مزدی کارگران، تمدید قرارداد کارگران فصلی و‌ بخش دفع آفات و همچنین انجام عملیات کشت و ترمیم کارخانه، از مطالبات مهم این کارگران به شمار می‌رود.

تجمع کارگران شرکت حدید مبتکران

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز سه‌شنبه ۲۷ مهرماه ۱۴۰۰، شماری از کارگران شرکت حدید مبتکران واقع در تهران، در مقابل این شرکت تجمع کردند.

براساس این گزارش، تجمع این کارگران در اعتراض به پرداخت نشدن دو ماه حقوق‌ خود‌ صورت گرفته است.

 

تجمع حواله داران شرکت آذویکو

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز سه‌شنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۰، شماری از حواله داران شرکت آذویکو، در اعتراض به عدم تحویل خودروهای پیش خرید شده به مشتریان، در مقابل دادسرای جرائم اقتصادی در تهران تجمع کردند.

بر اساس این گزارش، این تجمع کنندگان بیش از سه سال است که مبالغی را جهت خرید خودرو به حساب شرکت آذویکو واریز و حواله دریافت کرده‌اند اما تاکنون این شرکت، خودرویی به آنها تحویل نداده است.

 

تجمع مالباختگان پروژه آفتاب ری

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز سه‌شنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۰، گروهی از مالباختگان پروژه آفتاب ری در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان، در مقابل دادسرای شهر ری دست به تجمع زدند.

 

تجمع مرغداران

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز سه‌شنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۰، جمعی از مرغداران مرغ گوشتی در مقابل ساختمان وزارت جهاد کشاورزی در تهران دست به تجمع زدند.

براساس این گزارش، تجمع این شهروندان در اعتراض به گرانی جوجه و خوراک، نوسان قیمت‌ها و قیمت‌گذاری دستوری دولت صورت گرفته است.

تجمع حواله‌داران خودرویی

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز سه‌شنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۰، حواله‌داران مالباخته‌ی شرکت های پرشین خودرو، رامک خودرو، سیف خودرو، کارما و…. در اعتراض به عدم رسیدگی به شکایات‌شان دست به تجمع زدند.

این حواله‌داران چند سال است که مبالغ زیادی را برای خرید خودرو پرداخت کرده‌اند اما تا کنون خودروهای‌شان تحویل داده نشده است.

 

اعتصاب کارگران پروژه‌ای شرکت‌های مختلف شاغل در پتروشیمی بوشهر

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز سه‌شنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۰، کارگران پروژه‌ای شرکت‌های مختلف شاغل در پتروشیمی بوشهر از جمله شرکت‌های سازه پاد، پارس قدرت، کیان نصب مجدداً دست به اعتصاب زدند.

افزایش دستمزد، تغییر نوبت کاری به ۲۰ روز کار و ۱۰ روز استراحت، بهبود وضعیت خوابگاه‌ها و غذا از جمله خواست‌های این کارگران می‌باشد.

گفتنی است، کارگران پیمانی پالایشگاه‌ها، پتروشیمی‌ها و نیروگاه‌ها، از روز شنبه ۲۹ خردادماه سال جاری، جهت دست یافتن به مطالبات خود کمپینی را تحت عنوان “تخلیه سراسری بیست ده ۱۴۰۰” را اندازی کردند و کارگران شاغل در بسیاری از صنایع وابسته به صنعت نفت در حمایت از این کمپین دست از کار کشیده و به اعتصابات پیوستند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.