دادستان کل اوکراین: ایران به وعده همکاری در رسیدگی به پرونده هواپیمای سرنگون‌شده عمل نکرد

جمعه, 30ام مهر, 1400
اندازه قلم متن

ایرینا وندیکتوا، دادستان کل اوکراین، تاکید کرد که وعده‌های جمهوری اسلامی برای همکاری در رسیدگی به پرونده سرنگونی هواپیمای مسافری همچنان در حد وعده باقی مانده است.

دادستان کل اوکراین این اظهارات را روز جمعه و در دیدار با حامد اسماعیلیون، سخنگوی انجمن خانواده‌های جانباختگان پرواز ۵۷۲، اظهار داشت.

بنابر بیانیه دفتر دادستان کل اوکراین، او همچنین تاکید کرد که دو کشور در یک سال گذشته «در مسیرهای جداگانه‌ای حرکت کرده‌اند» و اوکراین به شواهد تحقیقات ایران در این باره دسترسی ندارد.

دادستان کل اوکراین در عین حال گفت کشورش از سایر کشورهای آسیب‌دیده نیز همکاری لازم را برای ایجاد یک تیم تحقیقات مشترک دریافت نکرده است.

دور سوم مذاکرات ایران و اوکراین درباره سرنگونی این هواپیما با موشک‌های سپاه پاسداران در اواسط خرداد در کی‌یف برگزار شد، اما مقامات اوکراینی اعلام کردند که از نتایج این مذاکرات راضی نیستند.

تیرماه امسال نیز دیمیترو کولبا، وزیر خارجه اوکراین، اعلام کرد کی‌یف در صورت به نتیجه نرسیدن مذاکرات با تهران آماده است مساله را به دادگاه‌های بین‌المللی ببرد.

نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت امسال غرفه‌ای را در اختیار انجمن قربانیان پرواز هواپیمایی اوکراینی قرار داده است.

این انجمن نهم شهریور خبر داد که قوه‌ قضاییه‌ جمهوری اسلامی «مقصران و عاملان اصلی» انهدام این هواپیما را «از دم تبرئه کرده و تقصیر فقط به گردن چند افسر دون‌پایه افتاده است».


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.