سی و هشت تجمع اعتراضی توسط اقشار در شهرهای مختلف ایران برگزار شد

دوشنبه, 3ام آبان, 1400
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – امروز دوشنبه ۳ آبان‌ماه، جمعی از کارکنان اداری قوه قضاییه در شماری از شهرهای کشور از جمله تهران، زنجان، همدان، اصفهان، قم، نهاوند، اراک، بابل، بروجرد، چادگان، فیروزآباد، کرمان، خنداب، کوهرنگ، میبد، لنجان، ساری، مهر، ملایر، ارومیه، پاوه، رومشکان، سمیرم، شهرکرد، شیروان، شوط، تفت، رزن، تویسرکان و اسلامشهر در مقابل ساختمان دادگستری‌ شهر خود، جمعی از بازنشستگان و مستمری بگیران صنعت فولاد از شماری از شهرهای کشور با سفر به تهران در مقابل ساختمان صندوق بازنشستگی فولاد، تنی چند از بیماران تالاسمی در مقابل ساختمان وزارت بهداشت واقع در تهران، جمعی از معلمان رفسنجان در مقابل ساختمان آموزش و پرورش این شهر، تعدادی از ورزشکاران و مدال آوران پاراالمپیک دارای معلولیت شهرستان دامغان در مقابل ساختمان فرمانداری این شهر، گروهی از رانندگان اتوبوس و مینی‌بوس عسلویه و کنگان در پارس جنوبی بیرون از محوطه این پالایشگاه ها، جمعی از سردفتران و دفتر یاران استان قزوین در مقابل دفتر یکی از نماینده مجلس این شهر، گروهی از جوانان جویای کار شهرستان شوشتر در مقابل مجتمع کشت و صنعت کارون و جمعی از کارگران شاغل در بازارچه مرز شیخ‌صله واقع در ثلاث باباجانی در این بازارچه، در تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز دوشنبه ۳ آبان‌ماه ۱۴۰۰، جمعی از کارکنان اداری قوه قضاییه در شماری از شهرهای کشور از جمله تهران، زنجان، همدان، اصفهان، قم، اراک، بابل، بروجرد، چادگان، فیروزآباد، کرمان، خنداب، کوهرنگ، میبد، لنجان، ساری، مهر، ملایر، نهاوند، ارومیه، پاوه، رومشکان، سمیرم، شهرکرد، شیروان، شوط، تفت، رزن، اسلامشهر و تویسرکان در مقابل ساختمان دادگستری‌ شهر خود دست به تجمع اعتراضی زدند.

تجمع این کارکنان در اعتراض به وضعیت نامناسب شغلی و معیشتی آنها و همچنین عدم رسیدگی به مطالباتشان صورت گرفته است.

تجمع بیماران تالاسمی در تهران

به گزارش هرانا، امروز دوشنبه ۳ آبان‌ماه ۱۴۰۰، جمعی از بیماران تالاسمی در مقابل ساختمان وزارت بهداشت واقع در تهران تجمع کردند.

تجمع این بیماران در اعتراض به کمبود دارو و وضعیت نامناسب آنها صورت گرفته است.

تجمع بازنشستگان و مستمری بگیران فولاد در تهران

به گزارش ایلنا، امروز دوشنبه ۳ آبان‌ماه ۱۴۰۰، جمعی از بازنشستگان و مستمری بگیران صنعت فولاد از شماری از شهرهای کشور با سفر به تهران در مقابل ساختمان صندوق بازنشستگی فولاد تجمع کردند.

بازنشستگان با پهن کردن سفره خالی مقابل ساختمان صندوق بازنشستگی کشور خواستار تحقق مطالبات معیشتی و حقوقی خود شدند.

تجمع‌کنندگان، مهم‌ترین خواسته‌های خود را برخورداری از مستمری بالاتر از خط فقر، درمان رایگان و اصلاح احکام همسان‌سازی حقوق و انتقال از ردیف ۹ بودجه به ردیف ۷ عنوان کردند و گفتند: دولت مکلف به اجرای تعهدات و پرداخت مطالبات قانونی بازنشستگان فولاد مطابق آیین‌نامه معتبر فولاد است.

طبق اظهارات آن‌ها؛ از سال ۹۱ به بعد که صندوق فولاد به وزارت کار واگذار شد صندوق بطور غیر قانونی دست در جیب بازنشسته‌ها خود کرده و علی رغم اعتراض بازنشستگان باز هم به تخلفات خود ادامه می‌دهد. کسر پول بیمه‌ی عمر و حوادث از بازنشستگان ستادی و معدنی نمونه کوچکی از این تخلفات است که ما در نظر داریم این تخلف را به مقامات بالا دستی انتقال دهیم.

بازنشستگان همچنین خواستار پرداخت به موقع هزینه‌های درمانی بازنشسته فولاد از بودجه‌های سنواتی، قرارداد درمان برابر آئین‌نامه استخدامی و دستورالعمل‌های فولاد، بیمه عمر و حوادث برابر دیگر واحدهای فولادی و بکارگیری فرزند بازنشستگان در ذوب آهن و شرکت‌های زیرمجموعه صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد هستند.

تجمع‌کنندگان که از مناطقی همچون کرمان، اصفهان، مشهد، مبارکه، زیرآب، طبس، سمنان، شاهرود، سنگرود گردهم آمده‌اند، می‌گویند اگر به مطالباتمان پاسخ داده نشود به اعتراضات صنفی خود ادامه می‌دهیم.

تجمع معلمان در رفسنجان

به گزارش فارس، امروز دوشنبه ۳ آبان‌ماه ۱۴۰۰، جمعی از معلمان رفسنجان که در آزمون استخدامی آموزش و پرورش قبول شدند، در اعتراض به عدم پذیرش خود در مقابل ساختمان آموزش و پرورش این شهر تجمع کردند.

یکی از این معلم‌ها در  این خصوص گفت: ما ۶۲ نفر هستیم که همه در آزمون استخدام آموزش و پرورش قبول شدیم، اما علی‌رغم این قبولی، در آموزش و پرورش پذیرفته نشدیم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه آموزش و پرورش رفسنجان بیش از ۲۰۰ نیرو کمبود دارد و نیروهای بومی زیادی منتظر استخدام هستند، اینکه از شهرهای دیگر نیرو استخدام کردند، چه دلیلی دارد.

یکی دیگر از این معلمان اظهار کرد: ۳۰۰ نفر در کل استان در این آزمون شرکت کردند و همه قبول شدند؛ اما از رفسنجان فقط یک نفر اعلام شد که برای استخدام پذیرفته شده است، ما با توجه به اینکه قبول شدیم خواستار توضیح و پرونده‌هایمان هستیم، که در این زمینه توضیحی به ما نمی‌دهند.

وی از مراجعه به وزارتخانه آموزش و پرورش، دفتر رئیس جمهور، اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان، دفتر نماینده رفسنجان، دفتر امام جمعه و… برای رساندن اعتراض‌شان خبر داد و گفت: اما متأسفانه تاکنون هیچ‌کس برای ما کاری انجام نداده است.

تجمع ورزشکاران و مدال آوران پاراالمپیک دارای معلولیت شهرستان دامغان

به گزارش ایلنا، امروز دوشنبه ۳ آبان‌ماه ۱۴۰۰، تعدادی از ورزشکاران و مدال آوران پاراالمپیک دارای معلولیت شهرستان دامغان در مقابل ساختمان فرمانداری این شهر تجمع کردند.

بر اساس این گزارش، تجمع کنندگان نسبت به عملکرد اداره ورزش و جوانان دامغان و کمبود امکانات ورزشی و سوء مدیریت رئیس اداره مذکور اعتراض کردند.

به گفته این افراد تنها سالن مربوط به فعالیت های آنها در اکثر اوقات تعطیل است و با هر بار مراجعه حدود ۳ ساعت بلاتکلیف هستند.

یکی دیگر از این افراد دارای معلولیت جسمی حرکتی گفت: هر بار که مراجعه می کنیم یا نگهبان نیست یا چند ساعتی طول می کشد که نگهبان برسد.

این ورزشکار افزود: بلاتکیفی چند ساعته و نشستن روی ویلچر و صندلی خودرو برای تمرین در سالن ما را دچار عارضه می کند که زخم بستر شایع ترین این عوارض است.

یکی دیگر از ورزشکار منتقد و حاضر در تجمع افزود: سالن جانبازان و معلولان دامغان فاقد امکانات لازم و مناسب سازی شده همچون سرویس بهداشتی و سیستم گرمایش و سرمایش استاندارد است.

وی ادامه داد: رئیس اداره ورزش و جوانان دامغان سالن را تحویل هیئت مربوطه نمی دهد و عموم مشکلات ناشی از این قضیه است.

آنها با در دست داشتن پلاکاردهایی با عنوان «حقوق از دست رفته معلولان را به خودشان برگردانید»، «اداره ورزش و جوانان دامغان سالن جانبازان و معلولین متعلق به خودشان است و نه هیچ کس دیگر»، «سهم ورزشکاران از امکانات جانبازان و معلولان چیست؟» و «بی توجهی اداره ورزش و جوانان دامغان به معلولان» مراتب اعتراض خودشان را به گوش مسئولان رساندند.

 

 

تجمع رانندگان اتوبوس و مینی‌بوسِ عسلویه و کنگان

به گزارش ایلنا، امروز دوشنبه ۳ آبان‌ماه ۱۴۰۰، شماری از رانندگان اتوبوس و مینی‌بوسِ عسلویه و کنگان در پارس جنوبی، بیرون از محوطه این پالایشگاه ها دست به تجمع زدند.

بر اساس این گزارش، تجمع این رانندگان در اعتراض به شرایط نامناسب شغلی و پایین بودن دستمزد آنها صورت گرفته است.

این رانندگان که طرف قرارداد پیمانکاران هستند، می‌گویند: دستمزدمان به نسبت هزینه‌های استهلاک خودرو بسیار پایین است و همین دستمزد ناچیز نیز با ماه‌ها تاخیر پرداخت می‌شود.

یک راننده در این رابطه می‌گوید: ما رانندگان پیمانکاری وظیفه‌ی حمل و نقل کارگران پالایشگاه‌ها را برعهده داریم ولی خودمان از کمترین سطح دستمزد و امنیت شغلی برخورداریم؛ مشکل اصلی نیز از پیمانکاران است؛ پیمانکاران عموماً به تعهدات خود در قبال رانندگان عمل نمی‌کنند.

این رانندگان روز گذشته نیز تجمع اعتراضی برگزار کردند؛ خواسته‌ی اصلی آن‌ها افزایش دستمزد و نظارت بر عملکرد پیمانکاران است.

تجمع گروهی از جوانان جویای کار در مقابل مجتمع کشت و صنعت کارون

به گزارش ایلنا، امروز دوشنبه ۳ آبان‌ماه ۱۴۰۰، گروهی از جوانان جویای کار شهرستان شوشتر در مقابل مجتمع کشت و صنعت کارون تجمع کردند.

بر اساس این گزارش، جوانان در این تجمع خواستار اشتغال بومی‌ها در این مجتمع کشاورزی و صنعتی شدند.

یکی از این جوانان جویای کار می‌گوید: مسئولان بارها به ما وعده استخدام داده‌اند ولی متاسفانه مدیریت شرکت معتقد است شرکت کشت و صنعت کارون ظرفیت محدودی برای استخدام نیروی کار دارد.

به گفته‌ی او، مسئولانِ مربوطه وعده داده‌اند که به زودی مشکل را حل می‌کنند ولی با گذشت زمان هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده‌است.

جوانان بیکار شهرستان شوشتر می‌گویند: زمانی که مجتمع کشت و صنعت کارون در سال ۵۲ شروع به کار کرد حدود ۱۷ هزار کارگر مشغول به کار شده بودند اما امروز تعداد شاغلین به کمتر از هزار نفر رسیده است.

طبق اظهارات آن‌ها؛ این عادلانه نیست که تعدادی معدود در این شرکت بزرگ مشغول به کار باشند اما شمار زیادی جوانان جویای کار ماهر و تحصیل‌کرده‌ی این شهر سال‌ها در انتظار شغل بمانند و بیکار باشند.

تجمع سردفتران و دفتر یاران استان قزوین

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز دوشنبه ۳ آبان ماه ۱۴۰۰، شماری از سردفتران و دفتر یاران استان قزوین در مقابل دفتر یکی از نمایندگان مجلس این شهر تجمع کردند.

بر اساس این گزارش، تجمع این افراد در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان صورت گرفته است.

تجمع اعتراضی کارگران مرز شیخ‌صلە

به گزاش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز دوشنبه ۳ آبان‌ماه ۱۴۰۰، جمعی از کارگران شاغل در بازارچه مرز شیخ‌صله واقع در ثلاث باباجانی دست به تجمع زدند.

بر اساس این گزارش، کارگران مرزی و بازارچه شیخ‌صله نسبت به واگذاری امورات مرز شیخصله به شرکت غیر بومی اعتراض دارند.

 
 

به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.