“اختلاف میان سران جمهوری اسلامی به مرحله‌ جدیدی رسیده است”

سه شنبه, 4ام آبان, 1400
اندازه قلم متن

larijani_102521.jpgخبرگزاری نزدیک به سپاه: روحانی و لاریجانی به دنبال «تقویت یک دوقطبی» با جمهوری اسلامی هستند

صدای آمریکا – اختلاف میان سران جمهوری اسلامی به مرحله‌ای رسیده است که خبرگزاری فارس نزدیک به سپاه می‌گوید حسن روحانی، رئیس‌جمهوری پیشین، و علی لاریجانی، رئیس سابق مجلس شورای اسلامی، در پی «تقویت یک دوقطبی با نظام» هستند.

این خبرگزاری روز دوشنبه سوم آبان در گزارشی با اشاره به این مطلب افزود «اتحاد سیاسی» روسای پیشین قوای مجریه و مقننه هنوز «نمود بیرونی» ندارد، اما «به‌زودی» آنها «رسما دور یک میز جمع» می‌شوند تا ضمن «تقویت یک دوقطبی با نظام»، «ماهیتی جدید» برای خود تعریف کنند.

بر خلاف رویه پیشین، روسای پیشین قوای مجریه و مقننه پس از اتمام دوره ریاست جمهوری و ریاست مجلس، هنوز به مجمع تشخیص مصلحت نظام هم دعوت نشده‌اند.

فارس همچنین اصلاح‌طلبان را «محزون از تضعیف پایگاه اجتماعی خود» توصیف کرد و نوشت، بر خلاف «جریان اعتدال» که «تحرکاتی» دارد، جریان اصلاح‌طلب «فعلا کنش موثر و چشمگیر سیاسی از خود نشان نمی‌دهد.»

رد صلاحیت علی لاریجانی، رئیس پیشین مجلس شورای اسلامی، توسط شورای نگهبان برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰، سبب بروز مشاجراتی میان مقامات جمهوری اسلامی شد. در پی حذف او، برادرش صادق لاریجانی که پیش‌تر رئیس قوه قضاییه بود، پس از این که اعتبارنامه ابراهیم رئیسی را به عنوان رئیس‌جمهوری، امضا نکرد، از شورای نگهبان کناره‌گیری کرد.

از: گویا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.