برگزاری تجمع اعتراضی توسط بازنشستگان، فرهنگیان، کارگران و دستیاران بیمارستان ها

یکشنبه, 9ام آبان, 1400
اندازه قلم متن

شنبه ۸ آبان‌، گروهی از کارگران پتروشیمی آبادان در محوطه این شرکت، شماری از کارگران کارخانه روغن نباتی گلنار در محوطه این کارخانه، جمعی از معلمان و فرهنگیان از شهرهای مختلف کشور در مقابل ساختمان مجلس واقع در تهران، تعدادی از کارگران شرکت پتروشیمی رازی واقع در بندر ماهشهر در مقابل ساختمان مرکزی این شرکت، تعدادی از مردم شهر مهاباد اردستان واقع در استان اصفهان در محل رودخانه طاهرآباد، تعدادی از اهالی روستای شهر کهنه نیشابور در مسیر ریل راه‌آهن روستا و همچنین شماری از خدمتگزاران و سرایداران مدارس در مقابل ساختمان مجلس، در تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند. همزمان گروهی از دستیاران تخصصی بیمارستان “امام حسین” تهران و همچنین کارگران شرکت کیسون در منطقه “کوه مبارک” جاسک، در محل کار خود دست به اعتصاب زدند. علاوه‌‌بر این، روز سه شنبه ۴ آبان‌، شماری از وکلای دادگستری در مقابل ساختمان کانون وکلای دادگستری مرکز واقع در تهران، تجمع اعتراضی برگزار کردند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایلنا، شنبه ۸ آبان‌ماه ۱۴۰۰، گروهی از کارگران پتروشیمی آبادان، در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان، در محوطه این شرکت دست به تجمع زدند.

تشکیل شورای اسلامی کارگری در پتروشیمی آبادان طبق قانون مصوب کشور، اصلاح طرح طبقه‌بندی مشاغل، امنیت شغلی و حفظ کرامت انسانی کارگر و جلوگیری از خصومت‌های شخصی در برخورد با مطالبه‌گران، از مطالبات مهم کارگران پتروشیمی آبادان است.

تجمع کارگران کارخانه روغن نباتی گلنار

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران،  شنبه ۸ آبان‌ماه ۱۴۰۰، شماری از کارگران کارخانه روغن نباتی گلنار، در محوطه این کارخانه تجمع اعتراضی برگزار کردند.

در این گزارش به نقل از یکی از کارگران آمده است: با افزایش مشکلات این کارخانه، کارفرما هر ماه با اعلام تعطیلی موقت، حدود ۳۰۰ کارگر این واحد تولیدی را به مرخصی اجباری می‌فرستد.

تجمع معلمان و فرهنگیان در تهران

به گزارش ایلنا،  شنبه ۸ آبان‌ماه ۱۴۰۰، جمعی از معلمان و فرهنگیان از شهرهای مختلف کشور در مقابل ساختمان مجلس واقع در تهران، دست به تجمع اعتراضی زدند.

اجرای طرح رتبه‌بندی به میزان ۸۰ درصد هیأت علمی برای معلمان، از جمله مهمترین مطالبات تجمع کنندگان بشمار می رود.

همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و افزایش عادلانه‌ی مستمری آن‌ها براساس الزامات قانون مدیریت خدمات کشوری، از دیگر خواسته های معلمان و فرهنگیان معترض  است.

تجمع کارگران شرکت پتروشیمی رازی

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران،  شنبه ۸ آبان‌ماه ۱۴۰۰، تعدادی از کارگران شرکت پتروشیمی رازی واقع در بندر ماهشهر، برای چندمین روز متوالی دست به اعتصاب زده و مقابل ساختمان مرکزی این شرکت، تجمع اعتراضی برگزار کردند.

بر اساس این گزارش، از جمله خواسته‌های کارگران معترض تخصیص پاداش و مزایای رفاهی متناسب با منطقه، افزایش کیفیت وعده های غذایی، بروزرسانی طرح طبقه بندی مشاغل و بیمه تکمیلی بوده است.

تجمع خدمتگزاران و سرایداران مدارس در تهران

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، شنبه ۸ آبان‌ماه ۱۴۰۰، شماری از خدمتگزاران و سرایداران مدارس، در مقابل ساختمان مجلس واقع در تهران، تجمع اعتراضی برگزار کردند.

شهروندان معترض، وضعیت بد معیشتی و سطح پایین حقوق‌هایشان را از دلایل برگزاری این تجمع عنوان کردند.

تجمع اهالی روستای شهر کهنه نیشابور

به گزارش رکنا،  شنبه ۸ آبان‌ماه ۱۴۰۰، تعدادی از اهالی روستای شهر کهنه نیشابور، در اعتراض به وضعیت نامناسب راه ارتباطی این روستا، در مسیر ریل راه‌آهن که در مجاورت روستای مذکور قرار دارد، دست به تجمع زدند.

به گفته یکی از ساکنان روستای شهرکهنه راه ارتباطی این روستا که به نام خیابان “مشاهیر نیشابور” نام‌گذاری شده از وضعیت مناسبی برخوردار نبوده و مشکلات زیادی را برای ساکنین روستا بوجود آورده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر این روستا بالغ بر ۸۰۰ نفر جمعیت دارد و فاصله این روستا تا نزدیک‌ترین مسیر شهری کمتر از ۵۰۰ متر است اما به خاطر قرار گرفتن ریل راه آهن در این مسیر مجبوریم از مسیر زیرگذر راه‌آهن تردد کنیم که از لحاظ بهداشتی وضعیت نامطلوبی دارد و شب‌ها هم امنیت ندارد.

یکی دیگر از اهالی این روستا گفت: مدتی قبل یکی از بچه های این روستا دچار تشنج شد و به دلیل طولانی بودن مسیر و دیر رسیدن اورژانش، این بچه از دست رفت.

وی افزود: روستای شهر کهنه در حریم میراث فرهنگی قرار دارد و به همین خاطر می‌گویند احداث جاده در این منطقه ممنوع است و در حال حاضر دانش‌آموزان ما برای رفت‌وآمد دچار مشکل هستند چون سرویس مدارس به اینجا نمی‌آید.

طبق اظهارات برخی از تجمع‌کنندگان با وجود قول‌های مساعد مسئولان برای بهبود وضعیت راه این روستا اما تاکنون هیچ اقدام عملی صورت نگرفته است‌.

اصفهان؛ تجمع مردم شهر مهاباد اردستان

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران،شنبه ۸ آبان‌ماه ۱۴۰۰، تعدادی از مردم شهر مهاباد اردستان واقع در استان اصفهان، در اعتراض به برداشت آب از رودخانه طاهرآباد برای کارخانه فولاد نطنز، در محل این روزخانه که اکنون خشک شده است، تجمع کردند.

تجمع کنندگان معتقدند که قنات ۳۰۰۰ هزار ساله شهر مهاباد در پی برداشت های “غیر مجاز” این کارخانه خشک شده است.

 

تجمع وکلای دادگستری در تهران

به گزارش روزنامه شرق، روز سه شنبه ۴ آبان‌ماه ۱۴۰۰، شماری از وکلای دادگستری در تهران، بدنبال عدم رسیدگی به مطالباتشان، در مقابل ساختمان کانون وکلای دادگستری مرکز واقع در تهران، تجمع کردند.

وکلای حاضر در این تجمع به “مصوبه طرح تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب‌وکار” معترض هستند.

اعتصاب دستیاران تخصصی بیمارستان “امام حسین” تهران

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران،  شنبه ۸ آبان‌ماه ۱۴۰۰، گروهی از دستیاران تخصصی بیمارستان “امام حسین” تهران در پی اعلام قبلی و در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان، در محل کار خود دست به اعتصاب زده و از ادامه فعالیتشان خودداری کردند.

بر اساس این گزارش، تجمع دستیاران بیمارستان “اما حسین” در اعتراض به وضعیت نامساعد معیشتی و رفاهی خود صورت گرفته است.

گفته می‌شود که طی روز گذشته دستیاران فراخوان این تجمع را در قالب نامه ای اعلام داشته اند.

اعتصاب کارگران شرکت کیسون

به گزارش صدا و سیما،  شنبه ۸ آبان‌ماه ۱۴۰۰، حدود ۴۰ نفر از کارگران شرکت کیسون در منطقه “کوه مبارک” جاسک، در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات مزدیشان، دست به اعتصاب زده و از ادامه فعالیتشان خودداری کردند.

بر اساس این گزارش، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان از ۳ ماه حقوق معوقه این کارگران که ساخت مخازن ذخیره سازی نفت را در این منطقه بر عهده دارند، خبر داد.

هادی ابراهیمی در خصوص پیگیری مطالبات کارگران مدعی شد: اکنون برای پرداخت حقوق معوقه کارگردان، ۴۸ ساعت مهلت داده شده است. شرکت پیمانکار در صورت پرداخت نکردن حقوق معوقه این کارگران، به مراجع قضایی معرفی می‌شود.

 

 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.