اطلاعات سپاه به خانواده دو شهروند کشته شده: جنازه‌ای در کار نیست

سه شنبه, 25ام آبان, 1400
اندازه قلم متن

استان‌وایر- سازمان حقوق بشری هه‌نگاو گزار ش کرده است که نیروهای اطلاعات سپاه ارومیه تصاویر جنازه‌های  اسعد رامین و داوود رحیمی را به خانواده آن‌ها نشان داده‌ اما گفته‌اند جنازه‌ها را به خانواده‌هایشان تحویل نخواهند داد.

 اسعد رامین و داوود رحیمی، دو شهروند اهل نقده استان آذربایجان غربی در شهریور ماه امسال توسط نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی بازداشت شدند.

سازمان هه‌نگاو درباره شیوه بازداشت آن‌ها گزارش کرده بود که  اتومبیل این دو شهروند در حین بازداشت توسط نیروهای سپاه به رگبار بسته شده و اسعد از ناحیه ران زخمی و داوود نیز مورد اصابت  چندین گلوله قرار گرفته بود.

این دو شهروند پس از بازداشت و در حالی که زخمی بودند به بازداشتگاه اطلاعات سپاه در ارومیه منتقل شده و از کلیه حقوق یک زندانی و حق درمانی محروم بودند.

گزارش‌هایی درباره کشته شدن این دو شهروند زیر شکنجه در زندان ارومیه توسط رسانه‌های حقوق بشری مطرح شده است.

نیروهای اطلاعات سپاه نقده، روز  دوشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۰، پس از احضار خانواده اسعد رامین و داوود رحیمی، با نشان دادن تصاویر جنازه‌های این دو به خانواده‌هایشان اعلام کردند که این دو جانشان را از دست داده‌اند.

به نوشته هه‌نگاو، خانواده این دو خواهان تحویل جنازه‌های اسعد و رامین شدند که در جواب به آنها گفته شده جنازه‌ای در کار نیست و تنها همین کافی است که بدانید آنها دیگر زنده نیستند.

نهادهای امنیتی همچنین خانواده این دو شهروند را تهدید کرده اند که حق برگزاری مراسم ختم را ندارند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.