عصر ایران – نمایندۀ مخالف موسیقی با چند رأی وارد مجلس شده؟

سه شنبه, 23ام آذر, 1400
اندازه قلم متن
بد نیست بدانیم کسی که به تعبیر مجری تلویزیون برای یک ملت ۸۵ میلیون نفری تعیین تکلیف می‌کند با چند رأی وارد مجلس شده
 

عصر ایران– اظهارات سید کاظم موسوی نمایندۀ اردبیل، نمین، سرعین و نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی که در مخالفت با واردات «آلات موسیقی» به دوستداران موسیقی توصیه کرد «از ایران بروند»، آن چنان بحث‌انگیز شده که محمد دلاوری مجری صریح اللهجۀ تلویزیون را نیز به واکنش واداشت تا بگوید: «شما به چه حقی برای مردم تعیین تکلیف می کنید؟ مگر سرود ملی ما را با دبه زده اند؟ آن کسی باید برود که بین مردم تفرقه می‌اندازد.»

  این لحن دربارۀ کسی که لباس روحانیت بر تن دارد و سن او از ۵۰ گذشته شاید در تلویزیون بی‌سابقه باشد اما به نظر می رسد آنجا که توصیه به رفتن کرده مجری را مصمم‌تر کرده باشد چرا که مقامی در حد رییس قوۀ قضاییه در تماس با وزیر خارجه در نیویورک گفته بود به ایرانیان خارج از کشور بگویید بازگردند.

  چگونه می‌توان ایرانیانی را که به خارج رفته‌اند با پول وسرمایه به بازگشت فراخواند و یکی در داخل، انبوه ایرانیان را به صرف علاقه به موسیقی به خروج از کشور توصیه کند؟! 

  با این اوصاف بد نیست بدانیم این جناب که به تعبیر مجری تلویزیون برای یک ملت ۸۵ میلیون نفری تعیین تکلیف می‌کند و نمی‌داند یا نمی‌خواهد بداند اگر کرونا نبود تشییع میلیونی برای استاد آواز که «ساز»‌ساز هم بود برپا می‌شد، با چند رأی وارد مجلس شده است؟


  مجموع آرای سید کاظم موسوی از اردبیلِ مرکز استان به اضافۀ نمین، نیر و سرعینِ بسیار زیبا و توریستی به ۶۰ هزار هم نمی‌رسد و دقیقاً ۵۹ هزار و ۵۱۶ رأی است. آن هم در انتخاباتی که به لطف نظارت شورای نگهبان رقبای اصلی پیشاپیش حذف و از گردونه خارج شده بودند. همین!

 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.