مدیر مسئول کیهان به جرم توهین به مدیر جمعیت امام علی به مجازات محکوم شد

یکشنبه, 19ام دی, 1400
اندازه قلم متن
 

رادیو فردا :

 

وکیل پرونده شکایت شارمین میمندی‌نژاد، مدیر جمعیت امام علی از مدیر مسئول روزنامه کیهان، از محکومیت حسین شریعتمداری در دادگاه خبر داده است.

رضا شفاخواه در توییتی که شامگاه شنبه، ۱۸ دی منتشر کرده، آورده است: «درحالی‌که روزنامه کیهان قبل از صدور حکم توسط دادگاه به غلط خبر برائت حسین شریعتمداری را کار کرده بود، طبق ابلاغیه امروز وی به تحمل مجازات محکوم شد».

تاکنون اطلاعاتی درباره جزییات حکم صادرشده در مورد حسین شریعتمداری، مدیر مسئول روزنامه کیهان منتشر نشده است. شارمین میمندی‌نژاد، مدیر جمعیت امام علی پیشتر از آقای شریعتمداری به دلیل «توهین، افترا و نشر اکاذیب» شکایت کرده بود.

دادگاه رسیدگی به پرونده این شکایت، ۶ دی ماه برگزار شد و روزنامه کیهان روز ۱۸ دی ماه اعلام کرد که هیئت منصفه این دادگاه حکم بر مجرم نبودن مدیرمسئول این روزنامه داده است.

این روزنامه در گزارش دیگری که امروز منتشر کرده، خبر محکومیت را تایید کرده و نوشته است که این حکم ناباورانه بوده و دوباره جمعیت امام علی را متهم به «فساد، فریب جوانان، اهانت به اسلام و نظام» کرده است.

جمعیت امام علی یک بنیاد مردم‌نهاد خیریه است که در سال‌های اخیر همواره از سوی برخی رسانه‌های نزدیک به سپاه به فعالیت علیه نظام در پوشش کمک به نیازمندان متهم می‌شد، اتهامی که این نهاد و شمار قابل‌توجهی از فعالان مدنی آن را رد می‌کنند.

این موسسه اسفند سال گذشته با شکایت وزارت کشور در دادگاه بدوی حکم به انحلال گرفت.

شارمین میمندی‌نژاد، مؤسس جمعیت امام علی، تیر ۱۳۹۹ توسط سازمان اطلاعات سپاه بازداشت و ششم آبان با سپردن وثیقه دو میلیارد تومانی آزاد شد.

اتهام او پس از بازداشت از سوی نیروهای اطلاعات سپاه، توهین به رهبر و بنیانگذار جمهوری اسلامی و اقدام علیه امنیت ملی اعلام شد.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.