دستکم ۶ تجمع اعتراضی برگزار شد

پنجشنبه, 30ام دی, 1400
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – طی روز گذشته و امروز پنجشنبه ۳۰ دی‌ماه، جمعی از سهامداران مالباخته بورس در مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی در تهران، شماری از کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر میان‌آب واقع در شهرستان شوش در محل کار خود، گروهی از کشاورزان منطقه هایقر واقع در شهرستان فیروزآباد در مقابل ساختمان فرمانداری این شهرستان، تعدادی از افراد داری معلولیت تحت پوشش بهزیستی گیلان در این استان، جمعی از رانندگان ناوگان اتوبوسرانی ارومیه در مقابل ساختمان شهرداری این شهر و شماری از شهروندان سنندج در مقابل ساختمان شهرداری این شهر، در تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز پنجشنبه ۳۰ دی‌ ۱۴۰۰، جمعی از سهامداران مالباخته بورس، در مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی در تهران دست به تجمع اعتراضی زدند.

این شهروندان با سردادن شعارهایی از قبیل “مرگ بر این دولت مردم فریب”، به عدم تحقق مطالبات خود توسط مسئولان زیربط اعتراض کردند.

تجمع شهروندان سنندج

به گزارش هرانا، امروز پنجشنبه ۳۰ دی‌ماه ۱۴۰۰، شماری از شهروندان سنندج در مقابل ساختمان شهرداری این شهر تجمع کردند.

بنابر این گزارش، به دلیل بارش‌ سنگین برف طی روزهای اخیر روال عادی زندگی مردم شهر سنندج مختل و در برخی نقاط شبکه‌های آب، برق و گاز قطع شده است.

گفته می‌شود اکثر نانوایی‌ها چندین روز سهمیه آرد برای پخت نان دریافت نکرده‌اند، به همین دلیل مردم این شهرستان با کمبود نان مواجه شده و نان با قیمت‌های بالا و به صورت جیره‌بندی عرضه می‌شود.

تجمع امروز شماری از شهروندان در مقابل شهرداری سنندج در راستای رسیدگی به این مشکلات صورت گرفته است.

تجمع و اعتصاب کارگران کشت و صنعت میان‌آب

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، روز چهارشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۰، جمعی از کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر میان‌آب واقع در شهرستان شوش، در محل کار خود دست به اعتصاب زده و اقدام به برگزاری تجمع کردند.

بر اساس این گزارش، تجمع این کارگران در اعتراض به وضعیت قراردادهای کاری و دستمزد پایین آنها صورت گرفته است.

 

تجمع کشاورزان در فیروزآباد

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز پنجشنبه ۳۰ دی‌ماه ۱۴۰۰، شماری از کشاورزان منطقه هایقر واقع در شهرستان فیروزآباد استان فارس، در مقابل ساختمان فرمانداری این شهرستان تجمع کردند.

بنابر این گزارش، تجمع این کارگران در اعتراض به عدم پرداخت خسارات اراضی زیر آب رفته در پروژه سد هایقر صورت گرفته است.

این معترضان همچنین خواستار تعیین تکلیف و پرداخت وجه خسارات وارده به منازل مسکونی و اراضی کشاورزی شدند.

تجمع افراد دارای معلولیت در گیلان

به گزارش صدا و سیما، امروز پنجشنبه ۳۰ دیماه ۱۴۰۰، حدود ۵۰ نفر از افراد داری معلولیت تحت پوشش بهزیستی گیلان، در اعتراض به مشکل ساخت مسکن خود تجمع کردند و خواستار تعیین تکلیف زمین این خانه‌ها شدند.

بنابر این گزارش، ۱۴ سال پی ، قرار بود برای ۲۹۲ فرد دارای معلولیت گیلانی تحت پوشش بهزیستی خانه ساخته شود ، ولی هنوز ساخت و سازی آغاز نشده است.

تجمع رانندگان اتوبوسرانی ارومیه

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، روز چهارشنبه ۲۹دی ۱۴۰۰، جمعی از رانندگان ناوگان اتوبوسرانی ارومیه در مقابل ساختمان شهرداری این شهر تجمع کردند.

بر اساس این گزارش، این معترضان، اقدام به باز پس‌گیری سند خودروهای خود و خروج از چرخه حمل و نقل عمومی درون‌شهری کردند.

این اقدام در پی عدم پاسخگویی و امتناع شهرداری از پرداخت مابه‌التفاوت قیمت بلیط‌ها به رانندگان صورت گرفته است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.