عفوبین‌الملل لغو نشست فدراسیون خبرنگاران افغانستان از سوی طالبان را حمله به خبرنگاری خواند

جمعه, 8ام بهمن, 1400
اندازه قلم متن

'Yan jaridar Afganistan yayin wani rahoto na labarai game da yarjejeniyar zaman lafiya tsakanin Taliban da Amurka, a Shahr-e-Naw. Park a Kabul. 30 Afrilu 2019.'Yan jaridar Afganistan yayin wani rahoto na labarai game da yarjejeniyar zaman lafiya tsakanin Taliban da Amurka, a Shahr-e-Naw. Park a Kabul. 30 Afrilu 2019.'Yan jaridar Afganistan yayin wani rahoto na labarai game da yarjejeniyar zaman lafiya tsakanin Taliban da Amurka, a Shahr-e-Naw. Park a Kabul. 30 Afrilu 2019.

عفوبین‌الملل لغو نشست فدراسیون خبرنگاران و نهادهای رسانه‌ای افغانستان از سوی طالبان را “حمله آشکار” به خبرنگاری می‌داند و تاکید می‌کند که این اقدام طالبان به معنی محدود کردن اطلاعات و فشار وارد کردن بر رسانه‌ها است.

با برگشت طالبان به قدرت، آزادی بیان و آزادی رسانه‌ها روز به روز درحال محدود شدن است و به نظر می‌رسد این دستاورد ٢٠ سال پسین افغانستان به سوی محو شدن هدایت داده می‌شود.

عفوبین‌الملل امروز پنج‌شنبه ٧ دلو/٢٧ ژانویه در واکنش به لغو نشست فدراسیون خبرنگاران و رسانه‌های افغانستان توسط طالبان، این اقدام را محکوم کرد.

در توئیتی که عفو بین‌الملل در این مورد نوشته آمده که “محدود کردن دسترسی به اطلاعات و فشار وارد کردن بر رسانه‌ها توسط طالبان، یک حمله آشکار به خبرنگاری است.”

در ادامه این توئیت، عفو بین‌الملل به نقش رسانه‌های آزاد در زمینه اطلاع‌رسانی در مورد وضعیت افغانستان اشاره کرده و گفته که “رسانه‌ها نقش تاثیرگذاری در زمینه آگاه ساختن جهان از وضعیت افغانستان بازی می‌کند و به کارمندان رسانه‌ای و خبرنگاران باید اجازه داده شود تا آزادانه و به گونه مصئون به کارشان ادامه دهند.”

به روز چهارشنبه ۶‬ دلو طالبان دقایقی پیش از برگزاری نشست فدراسیون خبرنگاران و رسانه‌های افغانستان، آن را لغو کرد و از این فدراسیون خواست که تا هدایت بعدی حکومت طالبان، اقدام به برگزاری نشستی نکند.

پیش از این، یونامه یا دفتر معاونت سازمان ملل در کابل نیز این اقدام طالبان را نکوهش کرده و از طالبان خواسته بود تا برای محدود کردن افرادی که دیدگاه مخالف یا متفاوت دارند، تلاش نکنند.

با وجود این واکنش‌ها اما حکومت طالبان تاکنون در این مورد اظهار نظری نکرده و خاموشی اختیار کرده‌ است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.