راهپیمایی اعتراضی کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران در اهواز

یکشنبه, 24ام بهمن, 1400
اندازه قلم متن
رادیو فردا

کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران روز یکشنبه، ۲۴ بهمن در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالبات‌شان راهپیمایی و در مقابل ساختمان استانداری خوزستان در اهواز تجمع کردند.

آنها پیشتر مطالبات خود را به مسئولان گروه ملی صنعتی فولاد و مقامات استان خوزستان اعلام کرده بودند، اما توجهی به این خواسته‌ها نشده‌ است.

کارگران خواستار افزایش دستمزد و ارتقای سطح معیشت، افزایش تولید و رفع موانع تولید، تأمین قطعات و تجهیزات برای تعمیرات و آمادگی خطوط تولیدی جهت تولید محصول هستند.

راه‌اندازی طرح‌های توسعه‌ای برای تولید محصولات جدید و تغییر ساختار معیوب و ناکارآمد مدیریتی موجود و پرداخت حق بدی آب وهوا از جمله دیگر مطالبات کارگران است.

 

در دو سال گذشته و در پی بحرانی‌تر شدن شرایط اقتصادی و تنگناهای معیشتی در ایران تجمع‌های اعتراضی اصناف مختلف و اقشار مختلف مردم افزایش قابل توجهی یافته است.

بنا بر اعلام مرکز آمار ایران، نرخ تورم سالانه در دی‌ ١۴٠٠ برای خانوارهای کشور به ۴۲.۴ درصد و نرخ تورم نقطه‌ای در این ماه به ۳۵.۹ درصد رسیده است.

بر اساس سند «خیلی محرمانه‌ای» که اخیرا از یک جلسه با حضور مقامات نظامی و امنیتی ایران به تاریخ ۳۰ آبان و با عنوان «کارگروه پیشگیری از بحران‌های امنیتی معیشت‌پایه» از سوی گروه سایبری «عدالت علی» به دست رادیوفردا رسیده، در این جلسه اعلام شد که «جامعه در حالت انفجار زیرپوستی قرار دارد» و نارضایتی‌های اجتماعی در یک‌ سال گذشته «۳۰۰ درصد» افزایش داشته است.

در این جلسه سرهنگ کاویانی از پلیس اطلاعات و امنیت عمومی ناجا با پیش‌بینی ۵۵ تجمع صنفی در چهار ماه پایانی سال هشدار داده است که اگر حذف ارز ترجیحی و موج جدید افزایش قیمت‌ها «هوشمندانه» مدیریت نشود، می‌تواند «پیشران یک بحران اقتصادی» باشد.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.