سازمان‌های حقوق بشری خطاب به طرف‌های مذاکره با ایران: تحریم‌های حقوق بشری را لغو نکنید

شنبه, 30ام بهمن, 1400
اندازه قلم متن

 

۹ سازمان حقوق بشری ایرانی از کشورهای طرف مذاکره با ایران در وین خواستند که تحریم‌های مربوط به نقض حقوق بشر توسط جمهوری اسلامی، از جمله تحریم‌ها علیه ابراهیم رئیسی، را لغو نکنند.

این ۹ نهاد حقوق بشری در بیانیه‌ای مشترک که روز جمعه ۲۹ بهمن منتشر شد تاکید کردند لغو تحریم‌های مربوط به نقض حقوق بشر به دلیل مصلحت‌های سیاسی، این «پیام خطرناک» را به حکومت‌های خودکامه و سرکوبگر مخابره می‌کند که هنگام وقتی منافع جامعه بین‌المللی در خطر باشد چشم‌ها به روی نقض حقوق بشر بسته می‌شود.

این بیانیه با اشاره به اینکه ابراهیم رئیسی شخصا در «کمیته مرگ» حضور داشته و از چهره‌های اصلی ناقض حقوق بشر از ابتدای استقرار حکومت جمهوری اسلامی در ایران است، تصریح کرده تحریم‌ها علیه او نیز نباید لغو شود.

نهادهای امضا کننده این بیانیه تاکید کرده‌اند برخی موارد نقض حقوق بشر که ابراهیم رئیسی در آنها مشارکت داشته مصداق جنایت علیه بشریت بوده است.

۹ سازمانی که این بیانیه را امضا کرده‌اند شامل کمپین حقوق بشر در ایران، بنیاد عبدالرحمن برومند برای حقوق بشر در ایران، عدالت برای ایران، مرکز اسناد حقوق بشر ایران، مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، اتحاد برای ایران، بنیاد سیامک پورزند، انجمن دفاع از حقوق بشری آذربایجانی‌ها در ایران و انجمن حقوق بشر در کردستان ایران-‌ ژنو می‌شود.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.