محمدهادی عرفانیان کاسب، وکیل دادگستری برای اجرای حکم حبس فراخوانده شد

یکشنبه, 8ام اسفند, 1400
اندازه قلم متن
محمدهادی عرفانیان کاسب، وکیل دادگستری
محمدهادی عرفانیان کاسب، وکیل دادگستری
رادیو فردا 

محمدهادی عرفانیان کاسب، وکیل دادگستری، برای اجرای حکم حبس که در ارتباط با پرونده کشته شدن یک زندانی سیاسی علیه او تشکیل شده بود، فراخوانده شد.

آقای عرفانیان کاسب که در سال‌های گذشته وکالت شماری از زندانیان سیاسی و مدنی، هم‌چنین شهروندان بهایی را برعهده داشته، روز یک‌شنبه، ۷ اسفند در توییتی آورده است: «بمناسبت هفته و روز وکیل هدیه‌ای که توسط آقایان به اینجانب داده شد، ابلاغ جهت اجرای حکم محکومیت صادره ۳ ماه و ۵ روز حبس می‌باشد».

او در ادامه به کنایه گفته است که هدف از صدور حکم حبس برای وکلا «در دسترس بودن و خالی نبودن زندان از وکلا است و البته در دسترس بودن وکیل در زندان».

این وکیل دادگستری به زمان شروع اجرای حکم حبس خود اشاره‌ای نکرده است.

حکم حبس آقای عرفانیان کاسب در رابطه با پرونده یکی از موکلین در حبس او به نام «علیرضا شیرمحمدعلی» صادر شده است.

آقای شیرمحمدعلی در اعتراض‌های مدنی مرداد ۹۷ بازداشت و به هشت سال حبس محکوم شد، اما خرداد ۹۸ مقام‌های قضایی جمهوری اسلامی اعلام کردند که او توسط دو زندانی دیگر در زندان فشافویه کشته شده است.

پیشتر اتهام آقای عرفانیان کاسب «فعالیت تبلیغی علیه نظام» و از مصادیق آن گفت‌وگو با رسانه‌های داخلی و بازنشر آن توسط رسانه‌های فارسی زبان خارج کشور در رابطه با پرونده قتل آقای شیرمحمدعلی اعلام شده بود.

برخورد امنیتی و قضایی با وکلای دادگستری به‌خاطر دفاع از موکلان سیاسی و فعال مدنی در دو دهه گذشته به یک روال رایج در جمهوری اسلامی تبدیل شده است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.