بازنشستگان تامین اجتماعی بار دیگر در شهرهای مختلف تجمع اعتراضی برگزار کردند

یکشنبه, 15ام اسفند, 1400
اندازه قلم متن
تجمع اعتراضی بازنشستگان و مستمری‌بگیران در کرمانشاه
رادیوفردا

بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی روز یک‌شنبه، ۱۵ اسفند‌ در شهرهای مختلف ایران در اعتراض به وضعیت بد معیشتی و سطح نازل حقوق‌شان تجمع اعتراضی برگزار کردند.

بر اساس گزارش‌ها، بازنشستگان در شهرهایی چون قزوین، اهواز، کرمان، تبریز، شوشتر، اصفهان، البرز، اراک و کرمانشاه و در مقابل اداره کل تأمین اجتماعی استان تجمع کردند.

برخی از این تجمعات با حضور گسترده نیروی انتظامی همراه بود و بازنشستگان در برخی شهرها شعارهای اعتراضی مانند «تورم، گرانی، بلای جان مردم» سر دادند.

در همین حال بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی شوشتر نیز به نشانه اعتراض، سفره خالی بر کف خیابان پهن کردند.

 

از جمله خواسته‌های بازنشستگان تأمین اجتماعی، اجرای کامل قانون همسان‌سازی، دریافت عیدی دو برابر حقوق و برخورداری از بیمه جامع و کارآمد مطابق ماده ۵۴ قانون تأمین اجتماعی است.

هم‌چنین پرداخت کامل مطالبات دولت به سازمان تامین اجتماعی که رقم آن بیش از ۴۰۰ هزار میلیارد تومان است خواسته دیگری است که بازنشستگان همواره در تجمعات اعتراضی خود در ماه‌های اخیر خواهان پیگیری آن هستند.

در دو سال گذشته و در پی بحرانی‌تر شدن شرایط اقتصادی و تنگناهای معیشتی در ایران تجمع‌های اعتراضی اصناف مختلف و اقشار مختلف مردم افزایش قابل توجهی یافته است.

بنا بر اعلام مرکز آمار ایران، نرخ تورم نقطه‌ای در بهمن امسال به عدد ۳۵.۴ درصد رسیده است، این در حالی است که با وجود هشدارهای قبلی درباره احتمال تورم شدید و بروز بحران اقتصادی، مجلس شورای اسلامی روز یک‌شنبه، ۱۵ اسفند، با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی از بودجه سال آینده موافقت کرد.

رادیو فردا روز ۱۳ بهمن سند «خیلی محرمانه‌ای» که از یک جلسه «کارگروه پیشگیری از بحران‌های امنیتی معیشت‌پایه» را منتشر کرد که بخش عمده آن به موضوع حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی اختصاص داشت.

در این جلسه «سرهنگ کاویانی از پلیس اطلاعات و امنیت عمومی ناجا» هشدار داده بود که «اگر حذف ارز ترجیحی و موج جدید افزایش قیمت‌ها را هوشمندانه مدیریت نکنیم می‌تواند پیشران یک بحران اقتصادی باشد».


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.