ایرج مصداقی: با محکومیت حمید نوری، مرحله جدیدی آغاز می‌شود

دوشنبه, 16ام اسفند, 1400
اندازه قلم متن

رادیو فردا 

در ادامه دادگاه حمید نوری در استکهلم سوئد، روز پنج‌شنبه، پنجم اسفند، ایرج مصداقی که اولین شکایت را علیه حمید نوری ثبت کرده و از شاکیان اصلی حمید نوری است برای دومین بار در دادگاه شهادت داد. او در آغاز جلسات دادگاه محاکمه حمید نوری در ۶ جلسه در دادگاه شهادت داده بود.

آقای مصداقی در جلسات پیشین دادگاه گفته بود نخستین بار که حمید نوری را دید، هنگام کتک خوردن پس از خارج از شدن از «اتاق گاز» در زندان گوهردشت بوده است.

ایرج مصداقی در گفتگو با رادیو فردا از روند دادگاه حمید نوری می‌گوید.

دادگاه حمید نوری در گفتگو با ایرج مصداقی

آقای مصداقی می گوید که پس از محکومیت حمید نوری در دادگاه استکهلم، مرحله جدیدی آغاز خواهد شد و موارد دیگری قابل طرح خواهد بود.

او می‌گوید که مقام‌های جمهوری اسلامی از دستگیری حمید نوری شوکه شده بودند و نمی‌دانستند چه عکس‌العملی نشان دهند. اما اکنون در تلاش هستند تا با عواقب این دادگاه مواجه شوند.

حمید نوری روز ۱۸ آبان ۹۸ با یک پرواز مستقیم از ایران وارد فرودگاه استکهلم و بلافاصله دستگیر شد.

ایرج مصداقی قبلاً چگونگی «تله‌گذاری» برای این مسئول سابق قوه قضائیه جمهوری اسلامی را توضیح داده و گفته بود که حمید نوری، علاوه بر دلایل خانوادگی، «برای یک سفر تفریحی لوکس به‌ دور اروپا به سوئد سفر کرده بود.

حمید نوری متهم است که در اعدام‌های دسته‌جمعی زندانیان سیاسی در زندان گوهردشت کرج مشارکت داشته است، اتهامی که خود آن را رد می‌کند. او روز ۱۸ آبان ۹۸ با یک پرواز مستقیم از ایران به فرودگاه استکهلم رسید و بلافاصله دستگیر شد.

حمید نوری مدعی است که از سال ۱۳۶۱ تا سال ۱۳۷۲ در زندان اوین بوده و تنها برای ماموریت چند بار به زندان گوهردشت سر زده است.

اما ایرج مصداقی و دیگر زندانیان جان به در برده از اعدام های سال ۶۷ در دادگاه شهادت داده‌اند که حمید نوری را در زندان گوهردشت دیده‌اند و او در اعدام‌ها مشارکت داشته است.

برگزاری دادگاه حمید نوری که تا اردیبهشت سال آینده در دادگاه استکهلم سوئد ادامه خواهد داشت.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.