دستکم ۶ تجمع اعتراضی برگزار شد/ اعتصاب کارگران شرکت ایران کاوه سایپا

چهارشنبه, 18ام اسفند, 1400
اندازه قلم متن

 

خبرگزاری هرانا –  چهارشنبه ۱۸ اسفند، گروهی از معلمان ساکن قزوین در مقابل دادسرای عمومی و انقلاب این شهر، جمعی از کارگران شرکت تولید قالب‌های صنعتی سایپا در مقابل ساختمان اداری این شرکت، شماری از کارگران شهرداری کوت‌ عبدالله در چهارمین روز از اعتصاب خود، در مقابل ساختمان استانداری خوزستان و جمعی از دانشجویان کاروزر دانشگاه علوم پزشکی ایران طی سه روز اخیر در محوطه بیمارستان رسول اکرم واقع در تهران در تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند. همزمان تعدادی از کارگران شرکت ایران کاوه سایپا، برای دومین روز متوالی از ادامه فعالیتشان خودداری کرده و دست به اعتصاب زدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران،  چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۰، گروهی از معلمان ساکن در قزوین، همزمان با برگزاری جلسه بازپرسی سه عضو کانون صنفی فرهنگیان این شهر، در مقابل دادسرای عمومی و انقلاب قزوین دست به تجمع اعتراضی زدند.

تجمع کارگران شرکت تولید قالب‌های صنعتی سایپا

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۰، شماری از کارگران شرکت تولید قالب‌های صنعتی سایپا، دست به اعتصاب زده و در مقابل ساختمان اداری این شرکت، تجمع اعتراضی برگزار کردند.

این کارگران نسبت به وضعیت نامناسب معیشتی خود معترض هستند و آن را ناشی از سطح نازل دستمزد و مزایای تعیین شده از جانب مدیریت شرکت می‌دانند.

آنها با سردادن شعارهایی از قبیل “وعده وعید کافیه، سفره ما خالیه” خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند.

بنابر این گزارش، مدیرعامل این شرکت در پاسخ به اعتراض کارگران مدعی شده که امکان افزایش حقوق آنها را ندارد و حتی شرکت سازه‌گستر (شرکت واسطه) حقوق‌ کارگران را پرداخت نکرده و خود وی شخصاً برای پرداخت حقوق کارگران ناچار به قرض گرفتن شده است.

 

تجمع دانشجویان کاروزر دانشگاه علوم پزشکی ایران در تهران

به گزارش شورای بازنشستگان ایران، امروز چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۰، جمعی از دانشجویان کاروزر دانشگاه علوم پزشکی ایران، در مقابل ساختمان شماره ۲ بیمارستان رسول اکرم واقع در تهران، دست به تجمع اعتراضی زدند.

بر اساس این گزارش، دانشجویان معترض در روز دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری نیز دست به اعتصاب زده و در محوطه بیمارستان مذکور تجمع کرده اند.

این شهروندان خواسته های نادیده گرفته شده خود را “پرداخت حقوق معوقه و لزوم در افزایش سطح دریافتی‌هایشان به میزان مناسب شرایط روز” عنوان کردند و با در دست داشتن نوشته‌هایی از جمله “دانشجو می‌میرد، ذلت نمی‌پذیرد”، “به کدامین گناه حقوق اینترن را نمی‌دهید؟” و همچنین “کارورز دانشجوست یا نیروی کار ارزان؟”، خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند.

در چهارمین روز از اعتصاب؛ تجمع کارگران شهرداری کوت عبدالله

به گزارش ایلنا، امروز چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۰، شماری از کارگران شهرداری کوت‌ عبدالله، در چهارمین روز از اعتصاب خود، در مقابل ساختمان استانداری خوزستان، دست به تجمع اعتراضی زدند.

بر اساس این گزارش، دو ماه معوقه‌ی مزدی شامل حقوق دی‌ماه و بهمن‌ماه، عدم پرداخت عیدی و سنوات و همچنین عدم پرداخت کامل حق بیمه از سوی کارفرما، از جمله مطالبات کارگران معترض به شمار می رود.

تجمع کنندگان می‌گویند: کارگران حداقل بگیر نمی‌توانند نیازهای اساسی خود را تأمین کنند؛ ما کارگرانی که ماه‌ها حقوق نگرفتیم در این وضعیت گرانی چگونه میتوانیم زندگی کنیم؟

آن‌ها  افزودند: ما برای رسیدن به مطالبات خود تا تهران هم رفتیم، دفتر ریاست‌جمهوری به ما قول پیگیری داد اما تا الان کسی کاری برای ما انجام نداده است.

کارگران خدمات شهری شهرداری کوت عبدالله می‌گویند: حقوق کارگران دیگر شهرداری تا برج ده واریز شده، حتی اگر تنها حقوق برج ده ما را نیز واریز کنند، به کار برمی‌گردیم.

اعتصاب کارگران شرکت ایران کاوه سایپا

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۰، تعدادی از کارگران شرکت ایران کاوه سایپا، برای دومین روز متوالی از ادامه فعالیتشان خودداری کرده و دست به اعتصاب زدند.

بر اساس این گزارش، کارگران معترض قصد داشتند که در مقابل شرکت سایپا تجمع اعتراضی برگزار کنند، اما مدیران شرکت ایران کاوه سایپا اجازه خروج به آنها را نداده و از برگزاری این تجمع ممانعت به عمل آورده اند.

شرکت ایران کاوه سایپا زیرمجموعه شرکت خودروسازی سایپا است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.