با آیفون بعدی به ماهواره وصل شوید

یکشنبه, 29ام اسفند, 1400
اندازه قلم متن

مجلهٔ فناوری: احتمال دارد آیفون ۱۴ بتواند به ماهواره‌ وصل شود؛ به‌روزرسانی پیام‌رسان تلگرام آن را چندین مرحله از رقبا جلوتر برده است؛ یک‌سومِ رایانه‌های جهان امکان استفاده از ویندوز ۱۱ را ندارند.

آیفون ۱۴ و کارهای جدید اپل

رسانه‌های فناوری خبر داده‌اند که آیفون ۱۴ پرو توانایی اتصال به ماهواره خواهد داشت. البته این قابلیت برای شرایط اضطراری پیش‌بینی شده است. قرار بود این امکان در آیفون ۱۳ ایجاد شود، اما این اتفاق رخ نداد.

این طرح البته با شرایط ایدئال که امکان اتصال موبایل‌ها با اینترنت ماهواره‌ای را فراهم خواهد کرد، فاصله زیادی دارد. فعلاً برای اتصال به اینترنت ماهواره‌ای به سخت‌افزار، مودم و آنتن مخصوص نیاز است.

 ویژگی‌ها و قیمت قوی‌ترین پی‌سی جهان

در آیفون ۱۴ پرو قرار است از پردازنده جدید اپل با نام A16 استفاده شود. این پردازنده لیتوگرافی متفاوتی با پردازنده‌های کنونی موبایل خواهد داشت.

گفته می‌شود احتمال دارد اپل بالأخره در این تلفن همراه از سنسور ۴۸ مگاپیکسلی استفاده کند. تا کنون اپل از سنسور ۱۲ مگاپیسلی برای دوربین استفاده کرده است.

همچنین گزارش‌هایی درباره آیپد جدید منتشر شده است. آیپد پرو ۲۰۲۲ از پردازنده جدید استفاده خواهد کرد. با معرفی آیپد ایر جدید و استفاده از پردازندهٔ ام یکٰ حالا خرید این محصول، با قیمت ۲۰۰ دلار ارزان‌تر، صرفه اقتصادی بیشتری نسبت به آیپد پروهای کنونی دارد. به همین دلیل به‌زودی اپل آیپد پرو جدید را متحول خواهد کرد.

گزارش‌های برخی رسانه‌های فناوری حاکی از استفاده پردازنده ام دو در آیپد پرو جدید است.

شرکت اپل همچنین پس از معرفی مک استودیو که فعلاً قوی‌ترین رایانه این شرکت است، مک او اس جدید را با کد ۱۲.۳ منتشر کرد.

مک او اس جدید قابلیت یونیورسال کنترل دارد. این قابلیت امکان جابجایی فایل بین مک و آیپد را می‌‌دهد.

این به‌روزرسانی همچنین امنیت را افزایش داده و برخی باگ‌های امنیتی را هم از بین برده است.

در چند سال اخیر اپل اقدام به حذف شارژر و هدفون به بهانه کمک به محیط زیست کرده بود. حالا مشخص شده است این اقدام ۶.۵ میلیارد دلار صرفه‌جویی نیز برای اپل به همراه داشته است.

مشکلات ویندوز ۱۱

بر اساس تازه‌ترین اطلاعات منتشرشده، یک‌سومِ رایانه‌های جهان امکان استفاده از ویندوز ۱۱ را ندارند. این عدد برای رایانه‌های اداری ۳۴ درصد گزارش شده است.

 چه زمانی باید به ویندوز ۱۱ کوچ کرد؟

برای استفاده از ویندوز ۱۱ باید سیستم دارای پردازنده از نوع ۶۴ بیتی با حداقل دو هسته باشد. حداقل سرعت هم باید یک گیگاهرتز باشد. رم حداقل چهارگیگابایتی و حافظهٔ‌ داخلی حداقل ۶۴ گیگابایتی از دیگر قابلیت‌های لازم برای این ویندوز است.

فناوری TPM آن باید از TPM نسخهٔ دو پشتیبانی کند. کارت گرافیک هم باید قابلیت پشتیبانی از دایرکت‌ایکس ۱۲ را داشته باشد. از طرف دیگر، نمایشگر دستگاه هم باید حداقل اچ‌دی باشد.

پی‌سی‌ها را می‌توان برای چنین مشخصاتی ارتقا داد، اما برای لپ‌تاپ‌ها داستان متفاوت است و کاربران مجبور خواهند شد برای استفاده از ویندوز ۱۱ سیستم جدیدی بخرند.

این موضوع سبب بروز انتقاد به مایکروسافت شده است، چرا که در سال ۲۰۲۵ این شرکت پشتیبانی از ویندوز ۱۰ را پایان می‌دهد و کاربران یا باید رایانه جدیدی بخرند یا با ویندوز ۱۰ احتمالاً طعمه خوبی برای حمله هکرها خواهند شد.

به‌روزرسانی جدید تلگرام

تلگرام نسخه جدیدی را منتشر کرده که سبب شده است این پیام‌رسان را چندین مرحله از رقبا جلوتر ببرد.

در نسخه جدید تلگرام، تولیدکنندگان محتوا می‌توانند، با استفاده از نرم‌افزارهای مخصوص، پخش مستقیم را مدیریت کنند.

 

ایرانی‌ها روزانه «۱۵ میلیارد» پیام تلگرامی رد و بدل می‌کنند‎

در این حالت کاربران این امکان را دارند که در هنگام پخش زنده، فیلم‌های مختلف یا عکس‌های گوناگون را پخش کنند.

در به‌روزرسانی تازه، فضای ابری جدیدی در اختیار کاربران قرار گرفته است و امکان ارسال انواع فایل‌ها تا دو گیگابایت نیز وجود دارد. مدیریت جدید ارسال پوشه‌ها از دیگر قابلیت‌های به‌روزرسانی اخیر تلگرام است.

در نسخه جدید سعی شده است همگام‌سازی بیشتری بین دو سیستم‌عامل آی‌اواس و اندروید ایجاد شود.

در بخش ورود به حساب کاربری هم تغییراتی ایجاد شده است. جست‌وجو در این پیام‌رسان باز هم ارتقا پیدا کرده و می‌توان کاربران را تنها با استفاده از جست‌وجوی نام پیدا کرد.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.