مهسا کمالی،‌ ورزشکار مخالف جنگ اوکراین، از تیم ملی فوتسال کنار گذاشته شد

یکشنبه, 21ام فروردین, 1401
اندازه قلم متن

مهسا کمالی، که چندی پیش به دلیل اعلام مخالفتش با تهاجم نظامی روسیه به خاک اوکراین به کمیته انضباطی احضار شد، از خط خوردن نامش از فهرست تیم ملی فوتسال زنان ایران خبر داد.

مهسا کمالی با اشاره به دعوت نشدنش به تیم ملی توسط کادر فنی، به خبرگزاری ایرنا گفت: «انتظار نداشتم تااین اتفاق بیفتد و این موضوع روی من تاثیر بدی گذاشت، چنانکه بازی‌هایم در لیگ برتر تحت تاثیر این موضوع قرار گرفت.»

وی توضیح داده که پس از آنکه «به دو یا سه اردوی تیم ملی فوتسال زنان» دعوت نشد و علت را پیگیر شد، کادر فنی دلیل آن را «جوانگرایی» عنوان کرده است.

مهسا کمالی، بازیکن تیم فوتسال مس رفسنجان بیستم فروردین‌ماه ۱۴۰۰ پس از گلزنی برابر تیم پالایش نفت آبادان در سالن شماره یک مجموعه ورزشی ۱۷ شهریور آبادان، با نمایش عبارت انگلیسی به معنای «جنگ را متوقف کنید» روی پیراهنش، به تهاجم نظامی روسیه علیه اوکراین، واکنش نشان داد و خواهان پایان آن شد.

مهسا کمالی بازیکن ملی پوش باشگاه فوتسال مس رفسنجان

مهسا کمالی بازیکن ملی پوش باشگاه فوتسال مس رفسنجان

از زمان آغاز حمله ارتش روسیه در پنجم اسفندماه ۱۴۰۰ به خاک کشور اوکراین،‌ مقامات جمهوری اسلامی به رغم آنکه تلویحا گفته‌اند با جنگ مخالف هستند، اما هیچگاه این تهاجم را محکوم نکرده‌اند و در رسانه‌های رسمی سعی شده است تا از الگوی مطلوب مسکو که «تهاجم نظامی» را «عملیات ویژه نظامی» می‌نامد، استفاده شود.

اقدام آن هنگام این بازیکن فوتسال با استقبال کاربران شبکه‌های اجتماعی مواجه شد اما بلافاصله با صدور اطلاعیه‌ای از سوی باشگاهش مواجه شد و او را به «کمیته انضباطی» فراخواندند.

در بخشی از اطلاعیه باشگاه مس رفسنجان رفتار مهسا کمالی پس از گلزنی «یک اقدام کاملا شخصی و احساسی» اعلام و تاکید شده بود که «ارتباطی با سیاست‌های کلی باشگاه مس رفسنجان ندارد.»

در این حال،عضو سابق تیم ملی فوتسال زنان ایران ابراز امیدواری کرده است که بار دیگر به «اردوی تیم ملی» دعوت شود و افزوده است: «اما اگر نشدم، برای آنها آرزوی موفقیت می کنم.»

به نمایش درآوردن برخی جملات بر روی پیراهن پس از شادی ورزشی، در ایران اتفاق جدیدی نیست و حتی استفاده از شعارها یا جملاتی که بار سیاسی دارند نیز دارای سابقه است.

از: صدای آمریکا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.