تعطیلی کارخانه ایران تایر و بیکاری ۱۲۰۰ کارگر

پنجشنبه, 25ام فروردین, 1401
اندازه قلم متن

«کیان تایر» بزرگترین تولیدکننده تایرهای معدنی و دامپتراک در ایران به‌دلیل بلاتکلیفی مالکیت کارخانه و مشکلات مالی و مواد اولیه، تعطیل و دستکم ۱۲۰۰ کارگر آن بیکار شدند.

روز چهارشنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ خبرگزاری ایرنا با انتشار این خبر گزارش داد که از چند روز پیش در این کارخانه به روی کارگران بسته شده و حدود یک‌هزار و ۲۰۰ خانواده با معضل بیکاری مواجه شده‌اند.

در گزارش ایرنا به نقل از یک منبع آگاه آمده است که کارخانه کیان تایر که در «منطقه چهاردانگه» استان تهران واقع شده است در دهه ۷۰ به بخش خصوصی واگذار شد، اما همان زمان هم به‌نظر می‌آمد که خریدار «به طمع اراضی ارزشمند» این مجموعه آن را در اختیار گرفته باشد.

این شرکت که تولیدکننده تایرهای مورد نیاز بخش معدن محسوب می‌شود، به تولید سایر تایرهای کشاورزی و سواری، تایر خودروهای نظامی و حتی تایرهای با اندازه‌های بزرگ و خاص مشهور بود، اما هیچ‌گاه سرمایه‌گذاری خاصی در آن انجام نشد.

منبع آگاه ایرنا با اشاره به عدم بازپرداخت بدهی تسهیلات بانکی به بانک‌های سپه و کشاورزی تایید  کرده است که این کارخانه از مالک خصوصی آن خلع ید شده و از چند سال پیش با مدیریت دولتی اداره می‌شد و حتی شنیده شده بود که مالک خصوصی آن در بازداشت به سر می‌برد.»

کارخانه ایران‌تایر قادر به تولید سالانه ۱۵ هزار تن لاستیک بود  و تا بهمن‌‌ماه ۱۴۰۰ هرچند به صورت محدود، تولید لاستیک در آن ادامه داشت.

خبرگزاری صدا و سیما نیز با تایید گزارش ایرنا نوشته است که کارخانه ایران‌تایر  از دو سال قبل ورشکستگی کرده بود، در حالی کارگران شاغل در آن از تولید روزانه حدود ۷۰ تن لاستیک خبر می‌دهند

کارگران این مجموعه در روزهای گذشته مقابل نهاد ریاست‌جمهوری تجمعاتی داشته‌ و خواهان تعیین تکلیف مالکیت مجموعه شده بودند.

از: ایران وایر

 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.