مخالفت با آزادی زودهنگام وحید باقری/ نامه‌‌ای از این زندانی سیاسی

یکشنبه, 28ام فروردین, 1401
اندازه قلم متن

 

خبرگزاری هرانا – وحید باقری، زندانی سیاسی و یکی از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری آبان ۹۸ علیرغم سپری کردن بیش از ۱۹ ماه از میزان محکومیت خود، در روزهای اخیر از مخالفت با درخواست آزادی مشروطش مطلع شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، وحید باقری، زندانی سیاسی و یکی از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری آبان ۹۸ در روزهای اخیر از مخالفت با درخواست آزادی مشروطش مطلع شد.

آقای باقری که چندی پیش، پس از سپری کردن ۱۹ ماه از میزان محکومیت خود به مرخصی اعزام شده بود، با رد درخواست آزادی مشروط، باید طی روزهای آتی برای تحمل باقی مانده محکومیت خود به زندان بازگردد.

وی در این خصوص با انتشار نامه ای به این روند اعتراض کرده است: «من نان آور دو خانواده هستم، چرا همچنان باید به دلیل یک اعتراض در زندان باشم؟

اینجانب وحید باقری هستم، بازداشت شده قیام دادخواهی آبان ۹۸، ۲۹ دی نود و هشت بازداشت شدم. نوزده ماه از محکومیت به تحمل حبس را تحمل کرده ام. محروم از مرخصی بودم. داغ دو تن از عزیزانم را در زندان دیدم.

دو فرزند خردسال دارم، مادری پیر و بیمار دارم و مسئولیت تامین هزینه های زندگی با من است و هنوز مشمول هیچ تخفیف مجازاتی نشدم و محکوم به تحمل باقی مانده حبس هستم.

باید برگردم زندان و با وجود اینکه نان آور دو خانواده‌ام با آزادی مشروطم مخالفت شد.»

آقای باقری در جریان اعتراضات سراسری آبان ۹۸ توسط ماموران پلیس امنیت بازداشت و مدتی بعد با پایان مراحل بازجویی به زندان تهران بزرگ منتقل شد.

وحید باقری نهایتا توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمد مقیسه از بابت اتهامات “تبلیغ علیه نظام و اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور” به ۶ سال حبس تعزیری محکوم شد. با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی مجازات اشد، یعنی ۵ سال از زندان از بابت اتهام ” اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور” برای او قابل اجرا است.

این زندانی سیاسی پیشتر علیرغم درگذشت برادرش از اعزام به مرخصی جهت شرکت در مراسم او محروم مانده بود.

آقای باقری متولد ۱۳۶۸، متاهل و پدر دو فرزند است و پیش از بازداشت به عنوان کارگر مشغول به کار بود.

لازم به اشاره است اعتراضات آبان ماه، به مجموعه اعتراضات سراسری گفته می شود که از روز جمعه ۲۴ آبان ماه ۹۸ با اعلام افزایش بی سابقه قیمت بنزین در ده‌ها شهر ایران با حضور بی سابقه معترضین در خیابان‌ها آغاز شد و برای چند روز ادامه یافت. محمد جواد کولیوند، نماینده مردم کرج در مجلس گفت این اعتراضات در ۷۱۹ نقطه از کشور رخ داد. سید حسین نقوی حسینی سخنگوی وقت کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز، آمار بازداشتی های اعتراضات این اعتراضات را حدود ۷ هزار نفر اعلام کرد. بر اساس گزارشات نهادهای مدافع حقوق بشر صدها تن نیز در پی این اعتراضات خونین جان باختند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.